ایران: زمان جلسه غیررسمی پیشنهادی اروپا درباره برجام مناسب نیست

© Sputnik / Shiva Abshenasایران: زمان جلسه غیررسمی پیشنهادی اروپا درباره برجام مناسب نیست
ایران: زمان جلسه غیررسمی پیشنهادی اروپا درباره برجام مناسب نیست  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی، ایران زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی توسط هماهنگ کننده اروپایی برجام مناسب نمی‌داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی، ایران زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی توسط هماهنگ کننده اروپایی برجام مناسب نمی داند.

نماینده ایران در سازمان ملل راه بازگشت آمریکا به برجام را نشان داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
نماینده ایران در سازمان ملل راه بازگشت آمریکا به برجام را نشان داد

خطیب زاده تاکید کرد: هنوز هیچ تغییری در مواضع و رفتار ایالات متحده صورت نگرفته و دولت بایدن نه تنها سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ را کنار نگذاشته، بلکه حتی تعهد خود به اجرای کلیات وظایفش در برجام و قطعنامه 2231 را اعلام ننموده است.

سعید خطیب زاده گفت: آمریکا باید به تحریم های غیرقانونی و یکجانبه خود خاتمه دهد و به تعهدات برجامی خود بازگردد. این امر نه به مذاکره احتیاج دارد نه به قطعنامه در شورای حکام! ایران عمل را با عمل پاسخ خواهد داد و همان گونه که متناسب با رفع تحریم ها، به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادامه داد که با آقای بورل به عنوان هماهنگ کننده برجام به صورت دوجانبه و چندجانبه ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала