انتخابات ۱۴۰۰ ایران الکترونیکی برگزار نخواهد شد

© Photo / Soheil Gargari انتخابات ۱۴۰۰ ایران الکترونیکی برگزار نخواهد شد
انتخابات ۱۴۰۰ ایران الکترونیکی برگزار نخواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
اشتراک
بنا به اعلام رئیس ستاد انتخابات ایران، انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال آینده، به صورت الکترونیکی برگزار نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صداوسیمای ایران، جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات ایران اظهار داشت: بحث صندوق الکترونیکی انتخابات برای برگزاری کامل انتخابات الکترونیکی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ منتفی است.

انتخابات 1400 به تعویق خواهد افتاد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2020
انتخابات 1400 به تعویق خواهد افتاد؟

عرف تصریح کرد: انتخابات الکترونیک ۲۸ فرآیند دارد که یک فرآیند آن صندوق الکترونیک است و دوستان ما در شورای نگهبان سوالاتی درباره این دستگاه داشتند که البته ما پاسخ دادیم، اما به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نمی‌رسد.

رئیس ستاد انتخابات ایران افزود: البته ما با مجلس شورای اسلامی مذاکره کرده‌ایم که انتخابات الکترونیکی در شوراها به تعداد صندوق‌هایمان در ۸ کلانشهر انجام شود و رأی دهندگان به نامزدان انتخابات شوراها می‌توانند با خیال راحت به صورت الکترونیکی رأی دهند.

وی همچنین در خصوص چاپ تعرفه‌های اخذ رأی بیان داشت: آن طور که به ما قول داده‌اند تا پایان اسفند همه تعرفه‌ها چاپ می‌شود و سال آینده با هماهنگی ناظران انتخابات در شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، بحث انتقال به استان‌ها انجام می‌شود تا تعرفه‌ها به موقع در اختیار حوزه‌ها و شعب قرار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала