رئیس جمهور ایران: هر اندازه که بتوانیم واکسن تهیه می کنیم

© AP Photo / Vahid Salemiرئیس جمهور ایران: هر اندازه که بتوانیم واکسن تهیه می کنیم
رئیس جمهور ایران: هر اندازه که بتوانیم واکسن تهیه می کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران از تلاش دولت این کشور برای تهیه مقدار هر چه بیشتری از واکسن علیه کرونا برای واکسیناسیون ایرانیان سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران ، رییس جمهور ایران گفت: هر اندازه که بتوانیم واکسن تهیه می کنیم. مردم می دانند وضعیت واکسن امروز مشابه ماسک در اوایل این بیماری است. چه طور مسیر هواپیماها را عوض می کردند و ماسک ها را در فرودگاه ها می گرفتند. امروز آن شرایطی که برای تهیه ماسک وجود داشت، در دنیا برای واکسن پیش آمده است.

کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
تزریق واکسن کرونا به ۲۰ هزار سالمند و معلول در ایران

روحانی افزود: شرایط فعلی یک امتحان بزرگی است برای همه دنیا. مصونیت واقعی زمانی آغاز می شود که در سراسر جهان همه مردم بتوانند از واکسن استفاده کنند. امروز واکسن شرایط خاصی دارد. اولا آثار واکسن ها برایمان مشخص نیست. اینکه تا چه زمانی و چه اندازه موثر است. آیا عوارض دارد یا خیر هم در ابهام است. برخی هم در دنیا از زدن واکسن می ترسند به دلیل ابهاماتی که در دنیا وجود دارد، اما در شرایط فعلی ما راهی جز اجرای پروتکل و در کنارش واکسن نداریم. باید از واکسن استفاده شود. برای بسیاری از افراد مصونیت ایجاد می کند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای انجام واکسیناسیون ماه ها زمان لازم داریم. ممکن است شش ماه طول بکشد تا همه واکسن بزنند. در این مدت چاره رعایت دستورالعمل های بهداشتی به عنوان اصل اساسی است. همان اصولی که قبلا مورد تاکید ما بوده است؛ یعنی اقدامات بهداشتی، امکانات پایشی و تست تشخیصی که باید روزانه افزایش پیدا کند و به جای بستری شدن بیمار با شرایط سرپایی درمان شود.

وی گفت: ناچار هستیم محدودیت ها را تا ماه ها، سال آینده، شاید کل سال آینده ادامه دهیم. اقدامات تنبیهی هم لازم است. البته دولت همچنان خودش را موظف می داند هم بستر الکترونیکی را افزایش دهد و هم در کنار همه اقدامات بهداشتی و درمانی امکانات حمایتی را افزایش دهد. اقدامات حمایتی مثل پرداخت وام ها، ارائه مهلت ها، کمک دولتی به کسب و کارها.

رئیس جمهور ایران اظهار داشت : سال آینده اگر شرایط همین شرایط باشد، باز هم نیازمند هستیم اقدامات حمایتی خود را نسبت به مردم انجام دهیم. ان شاءالله با کمک همه مثل وزارت بهداشت، نیروهای مسلح، سازمان هلال احمر و کمک مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانیم بر این ویروس فائق شویم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала