روحانی: اصل ۱۱۳ قانون اساسی، روی دوش من سنگینی می کند

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: اصل ۱۱۳ قانون اساسی، روی دوش من سنگینی می کند
روحانی: اصل ۱۱۳ قانون اساسی، روی دوش من سنگینی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران اظهار داشت: اگر کسی بخواهد توافق بین دولت ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را مخدوش کند در زمین دشمن بازی کرده و معلوم است اینجا اهداف دیگران اجرا و عمل می شود.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، در جلسه امروز چهارشنبه ۶ اسفند هیات دولت،‌ اعلام کرد: اصل ۱۱۳ قانون اساسی که رئیس جمهور را مسئول اجرای قانون اساسی می داند، روی دوش من سنگینی می کند.

صحن مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
چرا پرونده تخلف «روحانی» به قوه قضائیه ارجاع شد؟

وی افزود: اصل ۵۷ قانون اساسی تصریح می کند که هیچ قوه ای حق ندارد در امر سایر قوا دخالت کند. ما مداخله نداریم چون قوای سه گانه استقلال دارند.

رئیس جمهور ایران در ادامه بیان کرد: توهین به شخص حسن روحانی اهمیتی ندارد، اما توهین به رئیس جمهور درست نیست.

روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: اگر کسی بخواهد این توافق بین دولت ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را مخدوش کند در زمین دشمن بازی کرده و معلوم است اینجا اهداف دیگران اجرا و عمل می شود.

وی تصریح کرد: اداره کشور پیچیدگی های فراوانی دارد که اجرای آن کار ساده ای نیست و نمی توان با احساسات و هیجانات و فریاد و شعار کشور را اداره و با دشمن مقابله و برنامه ریزی کرد.

رئیس دولت خاطر نشان ساخت: در قانون اخیر مجلس هم قانون را صد درصد اجرا کردیم، اما هنرمندانه و هوشمندانه به گونه ای عمل کردیم که آژانس هم گفت ایران نمی خواهد همکاری نکند.

حسن روحانی همچنین گفت: مقامات ایالات متحده همچنان از وام ۵ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به ایران برای مبارزه با ویروس کرونا جلوگیری می کنند. ما برای مقابله با ویروس کرونا ۵ میلیارد دلار از صندوق بین المللی پول درخواست کردیم، اما [رئیس جمهور سابق آمریکا] دونالد ترامپ مانع آن شد. آیا دولت جو بایدن این [مانع] را برطرف کرد؟

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала