توزیع تبلت و سیم ‌کارت به دانش ‌آموزان تحت پوشش بهزیستی

© Photo / IRNAتوزیع تبلت و سیم ‌کارت به دانش ‌آموزان تحت پوشش بهزیستی
توزیع تبلت و سیم ‌کارت به دانش ‌آموزان تحت پوشش بهزیستی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2021
اشتراک
مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی ایران از توزیع تبلت و سیم‌ کارت به هشت هزار دانش ‌آموز تحت پوشش این سازمان با رعایت شان و کرامت آن‌ها خبر داد و افزود: اجرای این طرح موجب جلوگیری از ترک تحصیل دانش ‌آموزان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سعید بابایی مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی ایران، روز سه ‌شنبه در نشست توزیع ۸۰۰ تبلت و سیم‌ کارت بین دانش ‌آموزان تحت پوشش بهزیستی در سازمان بهزیستی اظهار کرد: این تبلت و سیم‌ کارت ها تاکنون برای چهار هزار و ۴۲۱ دانش ‌آموز ارسال قطعی شده و احتمالا تاکنون به دست ۷۷۵ نفر از دانش ‌آموزان رسیده است.

ایران تبلت مورد نیاز دانش آموزان محروم را تامین می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2021
ایران تبلت مورد نیاز دانش آموزان محروم را تامین می کند

وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری رایتل و دیجی‌ کالا و براساس سلیقه و انتخاب دانش ‌آموزان به صورت خرید اینترنتی با حفظ کرامت مددجویان، انجام شده است، گفت: دانش ‌آموزان برای دریافت تبلت و سیم‌ کارت پس از ارسال پیامک و ارزشیابی از سوی مددکاران کلینیک ها، اکانتی در دیجی کالا ساختند و آدرسی ثبت کردند و سپس روند توزیع آغاز شد. اکنون تبلت و سیم ‌کارت ‌ها به ۵۶ درصد دانش‌ آموزان تحویل قطعی شده است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: تعداد دانش ‌آموزان واجد شرایط که تبلت ها در نهایت به آنها تخصیص پیدا می ‌کند، هشت هزار نفر است که بیشترین تعداد این دانش ‌آموزان در استان خراسان رضوی با تعداد یک هزار و ۱۴۱ و سپس استان‌ های کرمان با ۹۰۴ دانش آموز، استان آذربایجان غربی با ۸۹۶ دانش آموز و بعد تهران بوده و سپس با استان ‌ها با تعداد کمتر مانند ایلام با ۳۸ دانش ‌آموز به پایان می‌رسد.

بابایی با بیان اینکه کار توزیع را با استان ‌های کوچک شروع کردیم، افزود: استان ‌هایی مانند استان ‌های خوزستان، کردستان و کهگیلیویه و بویراحمد در آخرین بخش ارسالی تبلت و سیم کارت هستند.

وی یادآور شد: بیشترین توزیع در استان قم با ۹۶ درصد بوده است؛ همچنین اطلاعات کسانی که تبلت و سیم‌ کارت را تحویل گرفته ‌اند یا در مسیر ساخت اکانت هستند، در حال رصد است. دو هزار و ۷۵۵ دانش ‌آموز نیز در مسیر ساخت اکانت در دیجی‌ کالا هستند که امیدورایم تا پایان سال این طرح را بتوانیم تمام کنیم.

بابایی گفت: کودکانی داشتیم که در معرض ترک تحصیل بودند و هنگامیکه که تبلت ارائه شد، توانستند تحصیل را ادامه دهند؛ همچنین نمونه هایی داشتیم که کودکان مجبور بودند به خانه‌ های همسایه‌ ها بروند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала