ایران: ایالات متحده محدودیت دیپلمات‌های ایرانی در آمریکا را لغو نکرده

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران: ایالات متحده محدودیت دیپلمات‌های ایرانی در آمریکا را لغو نکرده
ایران: ایالات متحده محدودیت دیپلمات‌های ایرانی در آمریکا را لغو نکرده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران: رفع محدودیت های اعمال شده علیه دیپلمات های ایرانی مستقر در نیویورک مطرح نیست.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست هفتگی خود در روز دوشنبه، 4 اسفند 1399 در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اعلام آمریکایی ها در روز جمعه که می خواهند محدودیت های اعمال شده علیه دیپلمات های ایرانی مستقر در نیویورک را رفع کنند، گفت: "  رفع محدودیت ها مطرح نیست بلکه کاهش محدودیت هاست. دولت قبلی آمریکا با نقض تعهدات خود اقدام به اعمال محدودیت های بی منطق و سرکشانه ای علیه دیپلمات های ایرانی اعمال کرد. ایران طی نامه ای اخطار داد که با توجه به اینکه این محدودیت ها خلاف قوانین و مقررات است اگر این مسیر ادامه پیدا کند در این زمینه به دیوان بین المللی دادگستری شکایت  می کند."

بایدن آماده مذاکره با تهران درباره برنامه هسته ای ایران است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2021
بایدن آماده مذاکره با تهران درباره برنامه هسته ای است

وی همچنین خاطرنشان کرد: " موضوع 25 مایل نیز مغایر با کنوانسیون مقر سازمان ملل است. ما این کاهش محدودیت ها را کافی نمی‌دانیم و این موضوع نباید در مسیر بازگشت آمریکا به برجام تفسیر شود."

این دیپلمات ایرانی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا توافق صورت گرفته بین ایران و آژانس در راستای ارائه فرصت به آمریکا است، افزود: " ما فرصتی به آمریکا ندادیم، آنچه انجام شده تماما در چارچوب مصوبه مجلس است. اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از فردا متوقف می شود و همان طور که پیش از این گفتم برخی نظارت های ضروری در سه ماه آینده در چارچوب توافق پادمانی حفظ می شود."

وی  تأکید کرد: "قانون مجلس طبق الزامی که وجود دارد فردا اجرایی می شود و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف خواهد شد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала