راه‌اندازی پنجمین سایت تجاری نسل پنج تلفن‌همراه ۵G ایران

© Depositphotos.com / MarkoAliaksandr5 جی
5 جی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
اشتراک
ایران آمادۀ راه‌اندازی ۵G روی سیم‌کارت‌های ایرانسل در سراسر کشور است.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، سایت تجاری نسل پنج تلفن‌همراه ایرانسل در شیراز که در ادامۀ توسعه این فناوری در سراسر ایران، نخستین شهر پس از تهران محسوب می‌شود، رسماً به بهره‌برداری رسید و اعلام شد که کیش و مشهد، دو مقصد بعدی ۵G ایرانسل هستند.

مدیرعامل ایرانسل در این باره گفت:« همه می‌دانیم که امروزه، بخش مهمی از زیرساخت توسعه و تحول، مربوط به توسعه زیرساخت ارتباطات است و اگر قرار باشد در حوزه‌های مختلف شاهد توسعه و پیشرفت باشیم، می‌توان گفت موتور محرکه آن، توسعه و پیشرفت حوزه ارتباطات و صنعت IT و ICT است.

 تجربۀ یک سال اخیر شرایط کرونایی، نشان داد توسعۀ زیرساخت‌های ارتباطی کشور که با همت اپراتورها و وزارت ارتباطات اتفاق افتاد، چقدر حیاتی، اساسی و پاسخگوی نیازهای روزمره مردم است.

وزارت ارتباطات ایران بازجویی شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2021
وزارت ارتباطات ایران بازجویی شد

الان هم که بحث نسل پنج مطرح است، شاید در نگاه عده‌ای به عنوان کالای لوکس جلوه کند، اما دیری نخواهد پایید که بخش عمده‌ای از خدمات جاری کشور و نیازهای روزمره، بر بستر نسل پنج باید ارائه شود.

در اول مرداد ماه سال ۱۳۹۹، ما نخستین سایت ۵G را در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات راه‌اندازی کردیم که به صورت آنلاین توسط رئیس‌جمهور محترم افتتاح شد. هسته و زیرساخت شبکه برای توسعۀ ۵G ، به صورت کاربردی و واقعی، کاملاً آماده است و الان در سطح کشور، در هر نقطه‌ای که شرایط نصب سایت ۵G ایرانسل فراهم شود، این تکنولوژی روی بستر ایرانسل و با سیم‌کارت‌هایی که هم‌اکنون به صورت عمومی در حال استفاده توسط مشترکان است، قابلیت ارائه خدمت را دارد.

۵G تنها یک تکنولوژی نیست که در امتداد نسل سه و چهار باشد، بلکه یک زیست‌بوم است که تحول دیجیتال را در همه عرصه‌ها تسریع می‌کند.

کاربرانی که گوشی تلفن‌همراه آنها از فناوری نسل پنج تلفن‌همراه پشتیبانی می‌کند، می‌توانند با اتصال به این سایت، سریعترین نسل اینترنت جهان را تجربه کنند و کاربرانی که گوشی هوشمند آنها قابلیت پشتیبانی از شبکۀ ۵G را نداشته باشد نیز می‌توانند از طریق Hotspot مودم ۵G ایرانسل در این سایت، به صورت وای فای به شبکۀ نسل پنج تلفن‌همراه متصل شوند.

مدیرعامل ایرانسل ویژگی‌های مهم نسل پنج تلفن‌همراه را سرعت و پایداری بالاتر، تأخیر کمتر و حجم ارتباطات وسیع‌تر برشمرد و با اشاره به توسعۀ روزافزون خدمات مختلف ارتباطی در دنیا، توسعۀ ۵G را جزء ضرورت‌های آتی توسعه کشور دانست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала