ظریف: آمریکا باید اقدامات اصلاحی انجام دهد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: آمریکا باید اقدامات اصلاحی انجام دهد
ظریف: آمریکا باید اقدامات اصلاحی انجام دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توییتر تاکید کرد که آمریکا به عنوان طرف متخلف باید اقدامات اصلاحی را انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه ایران در پیامی توییتری خود در خصوص اقدام ایران درباره برچم نوشت: "یک راه به جلو با ترتیبی منطقی وجود دارد: تعهد اقدام جلسه".

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: "آمریکا به عنوان طرف متخلف باید اقدامات اصلاحی را انجام دهد:به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند باشد و به طور موثر تعهدات را انجام دهد. ایران بلافاصله با برگرداندن اقدامات خود، پاسخ متقابل می‌دهد".

وزیر امور خارجه ایران در ادامه این پیام توییتری لینک مصاحبه خود با شبکه پرس تی وی را قرار دا. وی در این مصاحبه خود با پرس‌تی‌وی در خصوص ضرب‌الاجل ۲۳ فوریه (پنجم اسفندماه) ایران برای توقف اجرای پروتکل الحاقی گفت: «طبق پاراگراف ۳۶ برجام، ایران حق دارد در صورت عدم پایبندی دیگر اعضای برجام به تعهداتشان، اقدامات اصلاحی در پیش بگیرد و هم‌اکنون ایالات متحده برجام را نقض کرده است و در حقیقت هر آنکس را که از این توافق پیروی کرده را تنبیه کرده است. کشورهای اتحادیه اروپا نیز به تعهداتشان عمل نکرده‌اند...ما این اقدامات را در راستای برجام انجام داده‌ایم، ما برجام را نقض نکرده‌ایم...مجلس شورای اسلامی با جهان حرف نمی‌زند، با ما بعنوان مجریان قانون حرف می‌زند و می‌گوید تا زمانی‌که نتوانید به ما نشان دهید که طرف‌های برجام به تعهداتشان در قبال ایران پایبند بوده است، بنابراین دیگر نمی‌توانید به تعهدات اختیاری خود ذیل برجام پایبند باشید این یک ضرب‌الاجل نیست بلکه اولتیماتوم است".

ظریف در خصوص سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: "ما چیزی برای پنهان کردن نداریم، ایران یک حقیقت ژئوپولتیکی است که ایران هرگز به دنبال ساخت تسلیحات نبوده و نیست".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала