کی‌یف: ایران حتی از گفتن نام افرادی که قرار است کیفرخواست علیه آنها صادر شود خودداری می‌کند

© AP Photo / Mohammad Nasiriکی‌یف: ایران حتی از گفتن نام افرادی که قرار است کیفرخواست علیه آنها صادر شود خودداری می‌کند
کی‌یف: ایران حتی از گفتن نام افرادی که قرار است کیفرخواست علیه آنها صادر شود خودداری می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه اوکراین: کی‌یف اطلاعاتی در مورد مظنونان سقوط هواپیمای بوئینگ اوکراینی که در اوایل سال 2020 در نزدیکی تهران سرنگون شد، ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، یوگنی ینین، معاون وزیر امور خارجه اوکراین گفت: " کی‌یف اطلاعاتی در مورد مظنونان سقوط هواپیمای بوئینگ اوکراینی که در اوایل سال 2020 در نزدیکی تهران سرنگون شد، ندارد. "

اخیرا رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، شکرالله بهرامی گفت که دادستانی ارتش ایران تحقیقات در مورد پرونده بوئینگ اوکراین را به پایان رسانده و کیفرخواست در این پرونده در حال آماده سازی است.

بر اساس بیانیه ینین، طرف اوکراینی با طرح پیشنهادی برای انجام مشترک بازجویی‌ها و سایر اقدامات تحقیقاتی به مقامات ایران مراجعه کرد اما پاسخ مثبتی دریافت نکرد.

سیاستمدار اوکراینی گفت: "علاوه بر این، آنها حتی از گفتن نام افرادی که مورد سوء ظن هستند یا افرادی که کیفرخواست علیه آنها در آینده نزدیک به دادگاه ارسال می شود خودداری می کنند."

سقوط هواپیمای بوئینگ 737-800 هواپیمایی بین‌المللی اوکراین اندکی پس از برخاستن هواپیما از فرودگاه تهران در 8 ژانویه 2020 اتفاق افتاد، در نتیجه سقوط 176 نفر کشته شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала