وزیر صنعت: آزادسازی معادن از ۲ هفته آینده آغاز می ‌شود

CC BY 4.0 / IRNA / وزیر صنعت: آزادسازی معادن از ۲ هفته آینده آغاز می ‌شود
وزیر صنعت: آزادسازی معادن از ۲ هفته آینده آغاز می ‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2021
اشتراک
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه ۶هزار معدن تا پایان سال به سرمایه ‌گذاران متعهد تحویل می‌ شود، گفت: باید به ‌سمت ایجاد کسب‌ و کار در روستاهای کم ‌برخوردار باشیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علیرضا رزم ‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، ظهر امروز در مراسم کلنگ ‌زنی مرکز جامع سلامت روستایی سبزدشت شهرستان بافق اظهار داشت: هر جایی تولید باشد آبادانی هم هست، تمام امکانات برق، گاز، آب و تلفن در این مناطق وجود دارد ولی کسب ‌و کار نیست.

وزیر صنعت: خودرو در ایران باید از انحصار خارج شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2020
وزیر صنعت: خودرو در ایران باید از انحصار خارج شود

وی گفت: چیزی که امروز باید به ‌دنبال آن باشیم ایجاد کسب ‌و کار در روستاها و شهرستان‌ های دورافتاده و کم ‌برخوردار است تا از مهاجرت جلوگیری شود.

وزیر صمت افزود: احداث این مجموعه بهداشتی و درمانی هم در راستای انجام مسئولیت ‌های اجتماعی معادن انجام شده است و سرمایه ‌گذار معدن این منطقه، اقدام به احداث مرکز درمانی کرده است.

رزم ‌حسینی بیان کرد: بهاباد و بافق یک منطقه معدن ‌خیز است و شاید آب کم داشته باشد ولی معادن سنگی دارد که با اکتشاف، استخراج و تولید می ‌تواند کسب ‌و کار روستا و درآمد منطقه را افزایش دهد.

وی با اشاره به گمرکات، صادرات، واردات و ترخیص کالا یادآور شد: صنعت, معدن و تجارت حدود ۴۰ درصد اقتصاد کشور را تشکیل می ‌دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در حوزه صنایع، معادن، تجارت و بازار برنامه‌ هایی برای رشد اقتصادی داریم و در حوزه معدن قرار است با آزادسازی معادن ظرف دو هفته آینده، بین ۵ تا ۶ هزار معدن در اختیار سرمایه‌ گذاران متعهد قرار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала