ظريف: آمريكايى ها با كلمات بازى می كنند تا متن برجام را تغيير دهند

© Photo / IRNAظریف شرط پیوستن آمریکا به برجام را اعلام کرد
ظریف شرط پیوستن آمریکا به برجام را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران: اصطلاح مکانیسم ماشه ساخته آمریکاست و چنین چیزی در برجام وجود ندارد. آمریکا برای کنترل افکار عمومی این اصطلاح را ایجاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه ای با شبکه پرس تی وی گفت: رئیس جمهور بایدن با سیاست های دونالد ترامپ مخالفت می کند اما در حقیقت همان سیاست را دنبال می کند.

ظریف تاکید کرد: آمریکا نمی تواند به برجام بپیوندد مگر اینکه تحریم ها را لغو کند. تمامی تحریم ها باید لغو شوند. در آمریکا، رئیس‌جمهور می‌تواند از حق وتو برای مخالفت با هر گونه تصمیمی استفاده کند اما ما در ایران، چنین کاری نخواهیم کرد. ما تعهداتی داریم که به آن‌ها پایبند هستیم و قوانین کشور را که پارلمان به آن مشروعیت بخشیده، اجرا می‌کنیم.

ظریف: پایان دادن به بازرسی های فوری آژانس، برجام را نقض نمی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2021
ظریف: پایان دادن به بازرسی های فوری آژانس، برجام را نقض نمی کند

وی با انتقاد از درز اطلاعات آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد که این اسناد باید محرمانه بماند.

ظریف با اشاره به رویکرد دولت آمریکا درقبال برجام گفت: تفکر سلطه جویانه آنها مبنی بر این است که آنچه مال من است برای من است و آنچه برای توست، قابل مذاکره است. آنها با کلمات بازی می کنند تا متن برجام را تغییر دهند. پس گرفتن درخواست فعال شدن مکانیسم ماشه از شورای امنیت، امتیاز به ایران نیست، بلکه آنها حقیقت را پذیرفته‌اند که نمی توانند از این طریق به جایی برسند.

وزیر امور خارجه ایران گفت: اروپایی ها به تعهدات خود در برجام عمل نکرده اند. ممکن است دولت هایشان درباره پایبندی به توافق حرف بزنند اما شرکت‌هایشان به حرف واشنگتن گوش می‌کنند. اروپایی‌ها برای تصمیم‌گیری نیازمند تائید واشنگتن هستند. آنها باید از آمریکا بخواهند که به جایگاه‌شان احترام بگذارد و اجازه دهد که به الزامات خود عمل کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала