سه کشور اروپایی توزیع‌کننده مواد مخدر در فضای مجازی

© Fotolia / Joebakalمواد مخدر
مواد مخدر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2021
اشتراک
کارشناس: حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به بنیانهای مالی قاچاقچیان ضربه وارد شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، اسکندر مؤمنی، دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام کرد که در ۱۰ ماهه سال ۹۹، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به بنیانهای مالی قاچاقچیان ضربه وارد شد که حدود سه برابر مدت مشابه سال گذشته است.

وی در ادامه افزود:« مقابله هدفمند، درمان موثر، اقدامات پیشگیرانه و توانمدسازی معتادان از جمله برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است و این چهار حوزه باید با هم پیش برود. در دنیا حدود 300 میلیون مصرف‌کننده مستمر مواد مخدر وجود دارد، سازمان ملل در آخرین گزارش خود از کشورهایی که برخی از انواع مواد مخدر را آزاد کردند، انتقاد شدید کرد.

موفقیت چشمگیر واکسن ایدز مرکز وکتور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2020
موفقیت چشمگیر واکسن ایدز مرکز "وکتور" روسیه

در گزارش مذکور افزایش قاچاق و توزیع مواد مخدر از طریق فضای مجازی ذکر و عنوان شده سه کشور اروپایی به تنهایی توزیع مواد مخدر جهان را در فضای مجازی برعهده دارند. در این گزارش همچنین آمده است که مصرف مواد مخدر میان بانوان، جوانان و نوجوانان در حال افزایش است. اگر قانون مبارزه با مواد مخدر اصلاح شود، در یک برنامه سه ساله موضوع مواد مخدر به ویژه معتادان متجاهر به صورت مشهود ساماندهی می‌شود.

در سال 98، کمیته مبارزه با بنیانهای مالی قاچاقچیان راه‌اندازی شد، تا به این بنیانها ضربه نخورد، این قاچاقچیان در صورت ورود به زندان نیز کار خود را انجام می‌دهند، در 10 ماهه سال 99، حدود 12 هزار میلیارد تومان به بنیانهای مالی قاچاقچیان ضربه وارد شد که حدود سه برابر مدت مشابه با سال گذشته است.

حجم ترانزیت از مسیر ایران به کشورهای دیگر با مقابله هدفمند، کاهش پیدا کرده است که دستاورد بسیار بزرگی است.

در دو سال اخیر، 14 اردوگاه جدید برای بازپروری معتادان متجاهر، دو مرکز برای نگهداری معتادان دارای بیماری‌های خاص از جمله H.I.V، هپاتیت و زخم‌باز، 27 مرکز جامع توانمند‌سازی در استانهای مختلف توسط سازمان بهزیستی و دو مرکز ویژه نگهداری معتادان متجاهر زن راه‌اندازی شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала