جدیدترین جزئیات از ۱۴ واکسن ایرانی و توزیع در داروخانه ها

© Photo / IRNAجدیدترین جزئیات از ۱۴ واکسن ایرانی و توزیع در داروخانه ها
جدیدترین جزئیات از ۱۴ واکسن ایرانی و توزیع در داروخانه ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2021
اشتراک
مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ایران درباه آخرین وضعیت تولید ۱۴ واکسن‌ کرونای داخلی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سید حیدر محمدی، مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ایران درباره آخرین وضعیت تایید واکسن‌های داخلی در وزارت بهداشت توضیح داد: ۱۴ شرکت داخلی درخواست خود را برای تولید واکسن و دریافت مجوزها به وزارت بهداشت ارسال کرده‌اند که در مراحل مختلف گذراندن آزمایشات هستند.

ایران تولید انبوه واکسن ویروس کرونا را آغاز می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
ایران تولید انبوه واکسن ویروس کرونا را آغاز می کند

مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ایران گفت: به طور مثال واکسن کرونای شفافارمد که زیرمجموعه بنیاد برکت است در فاز یک مطالعه بالینی قرار دارد و واکسن رازی کد اخلاق دریافت کرده و در آستانه وارد شدن به فاز یک آزمایشات بالینی است.

وی عنوان کرد: همچنین واکسن میلاد داروی نور در مرحله دریافت کد اخلاق قرار دارد و سایر واکسن‌ها نیز وارد فاز اتمام مرحله پیش بالینی نشده‌اند.

محمدی با بیان اینکه واردات واکسن چینی نیز با دقت انجام خواهد شد اظهار داشت: پس از بررسی مستندات و صدور رای در کمیسیون مجوز واردات این واکسن ارائه خواهد شد.

مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ایران اظهار درباره توزیع واکسن کرونا در داروخانه‌ها نیز توضیح داد: اولویت توزیع واکسن کرونا در پایگاه‌های بهداشت است و در صورتی که میزان واردات و تولید واکسن در کشور به حد قابل قبولی برسد ممکن است در داروخانه‌ها توزیع شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала