بلینکن: ایران در مدت 3 ماه، مواد لازم برای ساخت سلاح هسته ای را غنی سازی می کند

© AP Photo / Carlos Barria بلینکن: ایران می تواند در مدت 3 ماه، مواد برای ساخت سلاح هسته ای را غنی سازی کند
 بلینکن: ایران می تواند در مدت 3 ماه، مواد برای ساخت سلاح هسته ای را غنی سازی کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
اشتراک
وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن معتقد است که ایران اکنون قادر است مواد هسته ای را در مدت سه تا چهار ماه به سطح سلاح غنی سازی برساند.

به گزارش اسپوتنیک، بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا درباره غنی سازی سلاح هسته ای در ایران گفت: "ایران در مقایسه با زمانی که توافق نامه (برجام) در حال اجرا بود، به احتمال تولید مواد هسته ای برای سلاح بسیار نزدیکتر است. به اصطلاح زمان مورد نیاز به تولید مواد هسته ای برای تولید سلاح در زمان توافق برای مدت یک سال بود. طبق گزارش ها، اکنون سه یا چهار ماه باقی مانده است و ما در مسیر اشتباه حرکت می کنیم (به سمت کاهش بیشتر شرایط پیش می رفتیم) "

نامه ایران به آژانس درباره خاتمه توقف اجرای اقدامات داوطلبانه اش در برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
نامه ایران به آژانس درباره خاتمه توقف اجرای اقدامات داوطلبانه اش در برجام

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، کار بر روی یک توافق نامه بلند مدت و جدی تر ضروری است. وی افزود: "اگر به توافق برگردیم، اگر ایران به پیروی از برجام برگردد و ما نیز همان کار را انجام دهیم، پس ما باید روی یک توافق بلند مدت و جدی تری کار کنیم."

بلینکن معتقد است که چنین توافقی باید شامل برنامه موشک بالستیک ایران و اقدامات بی ثبات کننده تهران در سایر کشورها باشد.

گفتنی است، پس از توافق نامه برجام، هشتم ماه مه سال 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند.  آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала