رئیس آژانس انرژی هسته ای برای حل مسئله ادامه بازرسی ها به ایران می رود

CC BY 2.0 / Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseres / Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseresرئیس آژانس انرژی هسته ای برای حل مسئله ادامه بازرسی ها به ایران می رود
رئیس آژانس انرژی هسته ای برای حل مسئله ادامه بازرسی ها به ایران می رود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
اشتراک
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای پیشنهاد کرده است که شخصاً به ایران برود و راهی برای ادامه بازرسی ها پیدا کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، این پرتال خبری با استناد به منابع خود در آژانس انرژي هسته ای گزارش داد که رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای پیشنهاد کرده است که شخصاً به ایران برود و راهی برای ادامه بازرسی ها پیدا کند، که طرف ایرانی قصد دارد آن را محدود کند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
گزارش و تحلیل
ربیعی: نقش آفرینی ما برای صلح در یمن مشروط به برجام نیست

پیش از این، کاظم غریب آبادی نماینده دائم ایران در سازمان های بین المللی در وین گفته بود که تهران قصد خود برای محدود کردن فعالیت های بازرسی این سازمان را در 23 فوریه (که قبلاً 21 فوریه ذکر شده بود) به آژانس بین المللی انرژی هسته ای اطلاع داده است. ایران توضیح داد که اگر طرفین توافق هسته ای از الزامات ایران پیروی کنند، این اقدام قابل برگشت است و به منزله انصراف از همکاری با آژانس انرژی هسته ای بین المللی و همچنین لغو کلیه بازرسی ها نیست .

تحریکات برجامی اروپا و آمریکا برای بازگشت این توافق به ریل اصلی، در روزهای اخیر افزایش قابل توجهی یافته است. بیش از ۱۰ روز پیش وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام و آمریکا به صورت مجازی تشکیل جلسه داده و درباره اهمیت اتخاذ رویکرد یکپارچه در قبال توافق هسته ای ایران بحث و تبادل نظر کردند.

مجلس شورای اسلامی با تصویب این قانون دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه‌ تحریم‌های آمریکا، همکاری با آژانس را محدود کرده و گام‌های بیشتری را در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала