آغاز رزمایش دریایی ایران و روسیه در اقیانوس هند+ ویدیو

© Photo / IRNAآغاز رزمایش دریایی ایران و روسیه در اقیانوس هند+ ویدیو
آغاز رزمایش دریایی ایران و روسیه در اقیانوس هند+ ویدیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
اشتراک
رزمایش دریایی ایران و روسیه با شعار "همکاری جمعی در دریا برای امنیت تجارت دریایی" در منطقه‌ای به وسعت هفده هزار کیلومتر برگزار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی، سخنگوی رزمایش امنیت دریایی ایران و روسیه گفت: رزمایش مشترک دریایی ایران و روسیه امروز(سه‌شنبه) با حضور یگان‌های سطحی ارتش و سپاه و یگان‌هاش شناور روسیه در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود. در این رزمایش علاوه بر یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش ایران و نیروی دریایی سپاه، یگان‌های شناور روسیه متشکل از ناوشکن Stoiky، ناو لجستیکی KoLa و یک فروند بالگرد حضور دارند.

طحانی افزود: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه 2021 با شعار "همکاری جمعی در دریا برای امنیت تجارت دریایی" و در منطقه‌ای به وسعت 17 هزار کیلومتر، با پیام صلح و دوستی برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های دو جانبه میان دو کشور است. این رزمایش برابر برنامه‌های از پیش تعیین شده در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد داشت.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ادامه داد: تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیر اندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است. از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین‌المللی و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی و تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала