ذخیره سیب و پرتقال ایران 2 میلیون تن است

مغازه میوه فروشی تهران
مغازه میوه فروشی تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
اشتراک
آیاعلت گرانی سیب و پرتقال در ایران با نقش دلالان در ارتباط است؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، متولیان تولید و فروش میوه معتقدند که پرتقالی که الآن بالای ۲۰هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد، دلال‌ها بین ۵ تا ۷ هزار تومان از کشاورز خریدند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان ادامه داد:« هزینه‌های بسته‌بندی، سورتینگ و انبارداری در حدود کیلویی دو هزار تومان به آن اضافه می‌شود، بنابراین باید کیلویی حدود 8 تا 9 هزار تومان در انبار قیمت داشته باشد.

کالاهای جذاب ایرانی برای بازار روسیه کدامند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
کالاهای جذاب ایرانی برای بازار روسیه کدامند؟

در ماه‌های مهر و آبان، ​پرتقال را در میدان میوه، حدود هفت هزار تومان می‌فروختیم، اما سازمان صمت و وزارت جهاد کشاورزی عنوان کردند که برای ذخیره‌سازی شب عید می‌خواهند مقداری میوه ذخیره کنند.

امسال به ذخیره‌سازی اعتقادی نداشتیم و به عرضه و تقاضا اعتقاد داریم. اول می‌خواستند پرتقال را کیلویی 13 هزار تومان قیمت‌گذاری کنند، اما با مشورت اتحادیه بارفروشان، مصوب شد که پرتقال را کیلویی 10 هزار و 500 تومان برای خرید​ اعلام کنند.

پرتقال به میادین میوه با قیمت 8 هزار و 500 هزار تومان وارد و با قیمت حدود 10 هزار تومان خارج می‌شود».

داراب حسنی مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی نیز با اشاره به اینکه امسال سال خوبی از نظر تولید پرتقال و سیب بوده است، گفت:«​ تقریباً هفتگی قیمت محصولات و موجودی انبار‌ها را رصد و پیگیری می‌کنیم.

امسال در سیب حدود یک‌میلیون و 300هزار تن ذخیره‌سازی در انبار‌ها انجام شده که از این میزان حدود 20 تا 30 هزار تن برای بازار شب عید است، اما هنوز خرید شب عید انجام نشده است.

امسال حدود 4 میلیون و 150 هزار تن سیب تولید شده است و از این میزان حدود یک‌میلیون و 350هزار تن را ذخیره‌سازی کردیم. پارسال حدود 740 هزار تن سیب را صادر کردیم. با متخلفان برخورد می‌شود و برخی از مغازه‌ها هم به‌علت تخلف, پلمب شدند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала