آمریکا باید گام نخست را بردارد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزیر خارجه ایران
وزیر خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
اشتراک
ظریف: آقای بورل می تواند جدول زمانی را در مشورت با ایران و آمریکا مشخص کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «کیودو»، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران با تاکید بر اینکه ژاپن تصمیم‌های غیرقانونی آمریکایی‌ها را اجرا نکند، ابراز امیدواری نمود که توکیو و اتحادیه اروپا، جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا را متقاعد کنند که تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

وزیر خارجه ایران در ادامه افزود:«ما انتظار داریم توکیو همچون یک دوست عمل کند؛ خصوصاً در رابطه با حقوق بین الملل. از آنجایی که آمریکا حقوق بین الملل را نقض کرده، بهترین نقشی که ژاپن می تواند ایفا کند این است که به آمریکایی ها نشان دهد که تصمیم های غیرقانونی آنها را اجرا نمی کند.

دارایی های بلوکه شده ایران در ژاپن و کره جنوبی مجموعاً حدود ۱۰ میلیارد دلار است که میزان آن در ژاپن کمتر از ۳ میلیارد دلار می‌شود».

مجلس ایران بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ ها مصر است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2021
گزارش و تحلیل
مجلس ایران بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ ها مصر است

به نوشته نشریه نامبرده، ظریف مشخصاً خواستار آزادسازی دارایی های ایران شد که به دلیل تحریم های آمریکا در بانک های ژاپن بلوکه شده اند.

وی درباره نقش اتحادیه اروپا، افزود:« آقای بورل می تواند جدول زمانی را در مشورت با ایران و آمریکا مشخص کند. روشن است که آمریکا باید گام نخست را بردارد. وقتی واشنگتن نخستین گام ها را بردارد، نتیجه را خواهیم دید. ما بلافاصله گام های نخست خودمان را برمی‌داریم. این برعهده بورل است که این گام ها را هماهنگ کند. نمی توان درباره توافق هسته ای برجام دوباره مذاکره کرد.

پنجره فرصت برای حل بن بست بزودی بسته می شود، زیرا ایران ۲۱ فوریه را به عنوان پایان بازرسی های هسته ای فراتر از تعهداتش در پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی تعیین کرده است.

یک قانونی تصویب شده و این قانون باید اجرا شود. با بسته شدن این پنجره، ایران اورانیوم بیشتری را غنی سازی کرده و توسعه هسته ای را بیشتر به پیش خواهد برد.

آنها می توانند هر چیزی را که خواستند با من مطرح کنند و من بر اساس سیاست ایران و بر اساس دوستی دیرینه ایران و ژاپن به آنها پاسخ خواهم داد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала