ایران امیدوار است که ژاپن آمریکا را برای لغو تحریم‌ها ترغیب کند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر ایران امیدوار است که ژاپن آمریکا را برای لغو تحریم‌ها ترغیب کند
ایران امیدوار است که ژاپن آمریکا را برای لغو تحریم‌ها ترغیب کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
اشتراک
ظریف امیدوار است که ژاپن به ایالات متحده برای لغو تحریم‌ها توصیه کند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که مقامات ژاپنی به دولت جدید آمریکا توصیه کنند تحریم های اعمال شده علیه ایران را لغو کند. وزیر خارجه ایران این موضوع را در مصاحبه ای که روز دوشنبه توسط آژانس کیودو منتشر شد، اعلام کرد.

محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2019
ظریف با نخست وزیر ژاپن دیدار کرد

 ظریف گفت: "ژاپن دوست ایران است و همچنین روابط خوبی با ایالات متحده دارد. ما همیشه از تلاش‌های دیپلماتیک ژاپن استقبال می کنیم." به گفته وی، در این زمینه، خوب است که نخست وزیر ژاپن، یوشیهیده سوگا " به بایدن توصیه كند" كه تحریم ها علیه تهران را لغو كند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت که مقامات ژاپنی باید دارایی های حساب نمایندگان مقامات ایرانی آزاد کنند که به دلیل تحریم های آمریکا مسدود شده است. به گفته کیودو، ارزش این دارایی ها چیزی حدود 3 میلیارد دلار است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا، دونالد ترامپ، در سال 2018 تصمیم گرفت که از برنامه جامع اقدام مشترک با تهران خارج شود، پس از آن واشنگتن یک کارزار فشار حداکثر بر ایران را آغاز کرد که در واقع با هدف خفقان اقتصادی آن بود. برجام با هدف حل بحران توسعه هسته ای تهران در سال 2015 توسط پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان با ایران امضا شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала