روسیه خواستار خویشتن‌داری ایران در قالب برجام شد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه خواستار خویشتن‌داری ایران در قالب برجام شد
روسیه خواستار خویشتن‌داری ایران در قالب برجام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
اشتراک
ریابکوف: روسیه ایران را به مسئولیت پذیری و خویشتن داری در قالب برجام فرا می‌خواند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه خواستار پاسخگویی و خویشتن‌داری ایران در قالب برجام شد.

ریابکوف در گفتگو با خبرنگاران گفت: " ما همچنین همکاران ایرانی خود را به مسئولیت و خویشتنداری دعوت می کنیم. بنابراین، اگر همه شرکت کنندگان در این روند تمایل و آمادگی مناسب را نشان دهند، من فکر می کنم چنین تماسی مطابق با پیشنهاد شرکای چینی ما مفید باشد و می تواند به سرعت سازماندهی شود. "

موضع ایران در برنامه هسته‌ای صلح آمیز باقی می‌ماند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
موضع ایران در برنامه هسته‌ای صلح آمیز باقی می‌ماند

وی همچنین گفت: " روسیه از ایالات متحده می خواهد اراده سیاسی نشان دهد و به ایران سیگنالی ارسال کند که آمادگی بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک را دارد."

ریابکوف به خبرنگاران گفت: "ما از ایالات متحده می خواهیم كه اراده سیاسی خود را نشان داده و به ایران و سایر اعضای جامعه جهانی آمادگی خود را برای بازگشت به برجام ارسال كند. برای این امر، مهم است كه تمام تصمیمات تحریمی كه بر اصل سیاست فشار حداکثری بر ایران در طول دولت ترامپ استوار بود لغو شوند."

پیش از این سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در روز دوشنبه با اشاره به ضرب‌الاجل سوم اسفند براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی گفت: " مسائل فنی باید از سازمان انرژی اتمی پرسیده شود ولی اگر طرف مقابل به تعهداتش در آن روز اجرا نکند، دولت موظف به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است."

وی همچنین با تاکید بر ادامه همکاری با آژانس افزوده: " تمامی این اقدامات برگشت‌پذیر هستند به شرطی که طرف‌های مقابل به تعهدات خود پایبند باشند.  "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала