کشف چهار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا
علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
اشتراک
رئیسی: قرنطینه روستای فرد مبتلا به کرونای انگلیسی صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شیوع کرونای انگلیسی در ایران اظهار داشت که بعد از یک سال از شیوع کرونا در جهان انتظار آن را داشتیم که ویروس جهش هایی پیدا کند و تاکنون نیز شاهد جهش هایی در ویروس کرونا بودیم،  اما نکته مهم این است که جهش ویروس در کدام بخش ویروس رخ می دهد.

وی در ادامه افزود:« جهش هایی که در ویروس کرونا در انگلیس رخ داد، باعث شد که میزان سرایت و کشندگی ویروس بالا برود، همچنین در آفریقای جنوبی و ژاپن نیز شاهد جهش ویروس کرونا بودیم.

آلمان برای ناراضیان از مقررات کرونایی و متخلفان قرنطینه زندان دایر می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2021
آلمان برای ناراضیان از مقررات کرونایی و متخلفان قرنطینه زندان دایر می کند

حفاظت از مرزها یکی از اقدامات اساسی برای پیشگیری از شیوع کرونای انگلیسی در کشور است و به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برای رصد و پیشگیری از ورود افراد آلوده توصیه های لازم را کرده‌ ایم و دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفاظت از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی ابلاغ شده است.

بر این اساس فردی که به کشور وارد می شود، باید تست منفی کرونا داشته باشد همچنین اگر فرد از کشور اروپایی به ایران سفر کند در هنگام ورود به کشور در مبادی مرزی تست از او گرفته و توصیه می‌شود حتی اگر فرد تست منفی کرونا دارد، ۱۴ روز در منزل قرنطینه شود.

در قزوین نخستین فوتی کرونای انگلیسی در آن منطقه ثبت شد.١٨٧ نفر از افراد مرتبط با فرد فوت شده بر اثر ابتلا به کرونای انگلیسی در قزوین تست شدند و چند نفری که تست کرونای مثبت داشتند مورد بررسی قرار خواهند گرفت و نتیجه  توالی ژنتیکی تست کرونای آنها (NGS) روز 15 فوریه (دوشنبه) مشخص خواهد شد.

قرنطینه روستای فرد مبتلا به کرونای انگلیسی صورت گرفته است و اقدامات درمانی اهالی این روستا در همان آبیک انجام خواهد شد تا خطر شیوع بیماری را کاهش دهیم و همکاران ما در حوزه بهداشت به این روستا سفر کردند و تست کرونا در محل از این ۱۸۷ نفر گرفته شد تا کسی از روستا خارج نشود. تست ۴ نفر از خانواده فرد مبتلا به کرونای انگلیسی مثبت بوده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала