شیوع ویروس انگلیسی و 3 برابر شدن میزان مرگ و میر

© Photo / IRNAکرونا در ایران
کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
اشتراک
رئیس بیمارستان سینا تهران: با شیوع ویروس انگلیسی ۱۵ برابر خطر بالاتر خواهد رفت.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه‌های داخلی، رئیس بیمارستان سینا تهران اعلام نمود که پیک بعدی بیماری کرونا می‌تواند به همراه ویروس انگلیسی باشد و این در حالی است که خطر انتشار این نوع ویروس ۵ برابر و مرگ‌و میر آن سه برابر بیشتر است که در واقع ۱۵ برابر خطر بالاتر خواهد رفت.

محمد طالب‌پور، رئیس بیمارستان سینا، درباره خطر ورود به موج چهارم بیماری کرونا گفت:« وضعیت بیمارستان ما فعلا در این مدت تغییری نکرده و الان به صورت متوسط ۱۰ نفر در تریاژ می‌آیند، دو الی سه نفر بستری می‌شود و همچنین دو الی سه نفر هم ترخیص می‌شوند که به طور کلی الان بیست مریض کرونایی در بیمارستان داریم، این در حالی است که ماه‌های قبل ۱۴۰ مریض داشتیم.

خطر شیوع یک بیماری همه گیر جدید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2021
خطر شیوع یک بیماری همه گیر جدید

با توجه به پیش‌بینی‌هایی که برای انتهای بهمن و ابتدای اسفند داریم، خطر پیک بعدی که می‌تواند به همراه ویروس انگلیسی باشد را خواهیم داشت که خطر انتشار ۵ برابر و مرگ‌و میر سه برابر که در واقع ۱۵ برابر خطر بالاتر خواهد رفت، بنابراین مردم باید این موضوع را جدی بگیرند و آگاه باشند چه خطری در کمین است.

همان روز اول که واکسن وارد کشور شد، لیست پرسنل پرریسک و پزشکان آی‌سی‌یو کرونا را دانشگاه علوم پزشکی از ما گرفت تا توزیع واکسن به شکل یکسانی انجام شود که این روند برای گروه‌های دیگر کادر درمان نیز بتدریج ادامه خواهد داشت».

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا متذکر شد که برای شناسایی زودهنگام مبتلایان و قطع زنجیره انتقال، بخش خصوصی و مطب ها هم به چرخه شناسایی بیماران مبتلا به کرونا خواهند پیوست. پزشکان در مطب‌های خصوصی هم می‌توانند بیماریابی را انجام دهند و تست های سریع کرونا در اختیار آنها قرار خواهد گرفت تا از فرد مشکوک تست گرفته و ضمن اقدام درمانی لازم از طریق پزشک با ثبت اطلاعات بیمار در سامانه الکترونیکی فرد به مراقبان سلامت متصل شود و تیم ها در ذیل طرح شهید سلیمانی از اطرافیان بیمار تست خواهند گرفت و فرد درصد و پیگیری خواهد ش.د هر فرد کرونا مثبت باید در قرنطینه بماند اما ما این قید را گذاشتیم که اگر فردی به کرونای انگلیسی مبتلا شده بود، حتما باید فرد به قرنطینه اجباری که وزارت بهداشت تعیین می کند، برود و مدت بیماری خود را در آن محل خاص سپری کند زیرا در این صورت کنترل بیماری راحت تر خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала