وقوع زلزله در استان کرمانشاه ایران

© Sputnikکرمانشاه
کرمانشاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2021
اشتراک
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد امروز جمعه حوالی شهر قصرشیرین از توابع استان کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مرکز لرزه نگاری کشوری ایران وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد، این زلزله ساعت یک و ۴۰دقیقه و ۳۵ثانیه بامداد جمعه ثبت شده است.

این زمین لرزه در عمق هشت کیلومتری و در ۳۴کیلومتری قصرشیرین و ۵۲ کیلومتری ازگله و ۵۹کیلومتری سرپل ذهاب به وقوع پیوسته است.

مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون گروه‌های ارزیاب در منطقه حضور دارند، گفت: تمامی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران و امدادی پای کار هستند.

بر اساس گزارش رسیده از ایلام، زلزله در این شهر نیز احساس شد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала