جزییاتی از نامه رهبر ایران به ولادیمیر پوتین

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر جزییاتی از نامه آیت الله خامنه ای به رییس جمهور روسیه
جزییاتی از نامه آیت الله خامنه ای به رییس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
اشتراک
مشاور رئیس مجلس ایران در امور بین الملل، درباره جزئیات نامه راهبردی آیت الله خامنه ای رهبر ایران به رییس جمهور روسیه، توضیحاتی مطرح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، امیرعبداللهیان، مشاور رئیس مجلس ایران در امور بین الملل در یادداشتی با اشاره به نامه راهبردی رهبر ایران به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه اظهار داشت: رهبر انقلاب تأکید دارند که در سیاست خارجی باید متوازن عمل کرد؛ یعنی هم به سیاست نه شرقی، نه غربی برای حفظ استقلال عمل کنیم و هم روابط خارجی را با همه جهان حفظ کنیم.

آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
پیام رهبر ایران به پوتین چه بود؟

وی بیان کرد: بدون تردید قرن ۲۱ قرن آسیاست. انتخاب زمان این سفر در مقطعی که مستأجران جدیدی وارد کاخ سفید شده‌اند این پیام را به متحدین ایران می‌دهد که ما بیش از این معطل بازی کاخ سفید در برجام نخواهیم شد.

مشاور رئیس مجلس ایران در امور بین‌الملل تصریح کرد: رئیس دومای روسیه نه از طرف پارلمان، بلکه به عنوان نماینده ویژه پوتین پیام رهبر انقلاب را دریافت کرد. ساعتی بعد مطلع شدیم که پوتین پیام را خوانده و مورد توجه جدی قرار داده است.

وی افزود: روسیه از قبل در یادداشتی رسمی اعلام کرد برای اینکه دریافت پیام رهبری به‌خاطر پروتکل‌ها به تأخیر نیفتد، نماینده ویژه‌ای در مسکو این پیام را دریافت کند.

امیرعبداللهیان گفت: پیام رهبر انقلاب به پوتین، نکات مهم و دقیقی داشت که برای روس‌ها -با توجه به‌مناسبات جدید بین‌المللی برای استحکام روابط راهبردی و پایدار دو کشور- مهم بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала