ظریف: به زودی دولت مجبور خواهد بود همکاری با بازرسان آژانس را کاهش دهد

CC BY 4.0 / IRNA / ظریف: به زودی دولت مجبور خواهد بود همکاری با بازرسان آژانس را کاهش دهد
ظریف: به زودی دولت مجبور خواهد بود همکاری با بازرسان آژانس را کاهش دهد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
اشتراک
در صورت عدم بازگشت ایالات متحده و اروپا به برجام، طرف ایرانی به زودی مجبور خواهد شد سرعت توسعه برنامه هسته ای خود را افزایش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف با تاکید بر اینکه امیدوارم همسایگان ما نیز آموخته باشند که نمی‌توانند منتظر آن بمانند که بیگانگان امنیت‌شان را تامین کنند، اظهار داشت: ما باید بر یکدیگر تکیه کنیم چراکه تقدیر جغرافیایی آن است که ما همواره همسایه یکدیگر باقی خواهیم ماند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
موضع بایدن در مورد برجام فاش شد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه گفت که در صورت عدم بازگشت ایالات متحده و اروپا به برجام، طرف ایرانی به زودی مجبور خواهد شد سرعت توسعه برنامه هسته ای خود را افزایش دهد و همکاری با آژانس انرژی هسته ای را کاهش دهد.

ظریف گفت: "دولت ما به زودی مجبور خواهد شد اقدامات جدیدی را در پاسخ به عدم موفقیت تعهدات ایالات متحده و اروپا در انجام تعهدات خود در توافق هسته ای انجام دهد." به گفته این دیپلمات "این اقدامات شامل گسترش برنامه هسته ای و کاهش همکاری با آژانس انرژی هسته ای است."

ظریف اظهار داشت: با حضور دولتی جدید در واشنگتن این فرصت وجود دارد که رویکرد تازه‌ای آزموده شود اما پنجره کنونی به سرعت در حال بسته شدن است.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه به زودی دولت مجبور خواهد بود تا اقدام جبرانی تازه‌ای اتخاذ کند، گفت: در پاسخ به عدم پایبندی تاسف بار آمریکا و اروپا به تعهداتشان ذیل توافق هسته‌ای، این اقدام جبرانی همان‌گونه از سوی مجلس مقرر شده،  در انطباق با حقوق در چارچوب برجام شامل گسترش برنامه هسته‌ای ما و کاهش همکاری مان با بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

وی خاطرنشان کرد: این امر تنها در صورتی قابل اجتناب است که آمریکا تصمیم بگیرد که از شکست حداکثری ترامپ درس بگیرد نه اینکه به آن گرایش داشته باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала