رئیسی: اسپوتنیک وی یکی از موثرترین واکسن های جهان است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رئیسی: اسپوتنیک وی یکی از موثرترین واکسن های جهان است
 رئیسی: اسپوتنیک وی یکی از موثرترین واکسن های جهان است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
اشتراک
معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران اعلام نمود که از نظر کارآیی یکی از سه واکسن برتر در جهان است.

به گزارش اسپوتنیک، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با کرونا در ایران گفت: واکسن روسی اسپوتنیک وی، که مقامات ایرانی واکسیناسیون را با آن آغاز کردند بسیار موثر است.

وزارت خارجه روسیه: برای دریافت اسپوتنیک وی كشورها به صف شده اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
وزارت خارجه روسیه: برای دریافت اسپوتنیک وی كشورها به صف شده اند

رئیسی روی آنتن شبکه تلویزیونی ایران گفت: "اسپوتنیک وی یکی از موثرترین، معتبرترین واکسن های موجود است. با اطمینان می توانم بگویم که از نظر کارآیی یکی از سه واکسن برتر در جهان است".

پیش از این، آقای دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران پیرامون علت انتخاب واکسن اسپوتنیک روسیه برای شروع واکسیناسیون در ایران به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:واکسن اسپوتنیک روسیه فاز یک خود را در مجله معتبر علمی لنست منتشر کرده و بر اساس نتایج اعلام شده تا ۹۵ درصد اثر بخشی این واکسن تضمین  و اعلام شده، کشور روسیه در بحث واکسن سازی دست و پا بسته نیست بلکه بسیار کشوری قوی در زمینه ساخت و تولید واکسن است، این واکسن مانند دیگر واکسن های جهان آزمایش شده و فرایند تولید و فاز های مختلف را طی کرده در کشور روسیه بیش از یک میلیون نفر این واکسن را دریافت کردند و ایران نیز تنها کشوری نیست که واکسن اسپوتنیک را خریداری کرده، مجارستان، آرژانتین، مکزیک و امارات نیز واکسن اسپوتنیک را خریدند.

گفتنی است، در تاریخ 21 بهمن ماه، پسر وزیر بهداشت ایران به عنوان نخستین فرد، تزریق علیه کرونا را انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала