روحانی: کسی توقع برداشتن گام اول از ایران را نداشته باشد

© Sputnik / Walerij Melnikowروحانی: کسی توقع برداشتن گام اول از ایران را نداشته باشد
روحانی: کسی توقع برداشتن گام اول از ایران را نداشته باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
اشتراک
رئیس جمهوری ایران، خروج آمریکا و عمل نکردن کشورهای اروپایی به تعهدات برجامی را عامل کاهش مرحله ای تعهدات برجامی از سوی ایران دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، عصر سه شنبه در مراسم تبریک سفیران کشورها به رئیس جمهوری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: خوشحالم که در فرصت سالگرد انقلاب اسلامی فرصتی فراهم شد تا با سفرای کشورهای دوست در جمهوری اسلامی ایران سخن بگویم.

احضار سفیر بلژیک به وزارت خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
احضار سفیر بلژیک به وزارت خارجه ایران

روحانی در بخش دیگری از سخنانش نسبت به توافق اتمی (برجام) گفت: امروز کسی نمی ‌تواند از ایران توقعی داشته باشد. چون ایران به همه تعهدات خود پایبند بوده است. امروز هم اعلام می ‌کنیم هر ساعتی که پنج به اضافه یک به کلیه تعهدات برجامی پایبند شود و عمل کند، ما هم در ساعت بعد به تعهدات خود عمل خواهیم کرد. اما اجرای تعهدات ما در صورتی است که کاملاً روشن و واضح باشد که ۶ کشور رو به روی ما هم به تعهدات خود عمل کرده باشند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه چه کسی در این راه باید آغازگر باشد و قدم پیش بگذارد، تردیدی نیست که ما از تعهد خارج نشده ‌ایم تا گام اول را برداریم، کسی و کشوری که از تعهد خارج شد و به مدت سه سال خلاف مقررات بین المللی و خلاف تعهدات قطعنامه ۲۲۳۱ این همه ظلم بر ملت ما روا داشته است، امروز موظف است در بازگشت به برجام آغازگر باشد.

روحانی ادامه داد: نه تنها امروز بلکه هر ساعتی که تأخیر کند روی قانون و تعهدات بین المللی پا گذاشته است و ما آماده ایم هر روزی که آمریکا به تعهدات کامل خود در برجام برگردد، ما هم همه تعهدات برجامی خود را اجرا می‌ کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه، جمهوری اسلامی ایران با صدای رسا اعلام می کند خواهان دوستی با همه کشورهایی است که اراده آنها دوستی با ملت ایران است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با صدای رسا اعلام می کند اگر گروه ۱+۵ به تعهدات خود عمل کنند بلادرنگ، ایران به تمامی تعهدات خود عمل خواهد کرد. ایران با صدای رسا اعلام می‌کند راه حل مشکلات منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل و فصل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала