واکنش ایران به ادعای وال‌استریت ژورنال

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش ایران به ادعای وال‌استریت ژورنال
واکنش ایران به ادعای وال‌استریت ژورنال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: تمامی فعالیت‌های ایران زیر نظر آژانس است و با اطلاع و خبر این نهاد بین‌المللی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره ادعای وال‌استریت ژورنال درباره پیدا شدن مواد هسته‌ای از دو مرکز غیرهسته‌ای ایران گفت: تمامی فعالیت‌های ایران زیر نظر آژانس است و با اطلاع و خبر این نهاد بین‌المللی است. پرونده‌ای مربوط به گذشته بوده که مختومه شده است. دو درخواست دسترسی سال گذشته و امسال براساس ادعای مطرح شده داشتند که نیازمند پاسخ فنی است. بنابراین این مسئله جدیدی نیست. همواره پاسخ‌های ایران هم فنی و دقیق بوده است.

وال استریت ژورنال: آمریکا گزینه حمله نظامی به ایران را اعلام کرده بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2019
وال استریت ژورنال: آمریکا گزینه حمله نظامی به ایران را اعلام کرده بود

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از سه دیپلمات که ادعا می کنند از نتیجه تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی از دو سایت در ایران مطلع شده اند، آورده است که بازرسان آژانس به تازگی شواهدی به دست آورده اند که نشان دهنده وجود فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران است.

این روزنامه آمریکایی در گزارش ادعایی خود به نقل از این دیپلمات ها آورده است که نمونه های گردآوری شده در پاییز گذشته از دو سایت در ایران حاوی فلز رادیواکتیو بوده است که می تواند نشان دهد ایران فعالیت هایی در زمینه تسلیحات هسته ای داشته است. این منابع آگاه گفته اند که به طور دقیق از ماهیت یافته های جدید بازرسان آژانس مطلع نیستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала