روحانی زمان آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور را اعلام کرد

© AP Photo / Jason DeCrowروحانی زمان آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور را اعلام کرد
روحانی زمان آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران روز 21 بهمن را شروع واکسیناسیون کرونا در کشور اعلام و گفت که این طرح در چارچوب سند مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه می‌یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران درباره زمان آغاز واکسیناسیون کرونا گفت: فردا 21 بهمن روزی است که واکسیناسیون در ایران آغاز می شود که روز مبارکی است. این طرح طبق سندی که ستاد ملی کرونا آن را به تصویب رسانده و ابلاغ کرده است به سرعت ادامه پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: امیدواریم سال آینده برای مردم در مقابله با این ویروس سال بهتری باشد و هم با تلاش‌هایی که ملت انجام دادند از لحاظ تحریم هم - که البته شکست خورده است-  شرایط بهتری مردم خواهند داشت.

ویروس‌های کرونا خانواده بزرگی از‌ ویروس‌ها هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را بیمار کنند. تعداد زیادی از ویروس‌های کرونا که تاکنون شناخته‌شده‌اند، موجب ابتلا به طیفی از عفونت‎های دستگاه تنفسی در انسانها می‌شوند. که از سرماخوردگی تا ابتلا به بیماری‌های شدیدتری مثل سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس-MERS) و سندروم تنفسی حاد (سارس-SARS) متغیر هستند. ویروس کرونایی که در سال 2019 در جهان شیوع یافت عامل ابتلا به بیماری کووید-19 است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала