توضیحات معاون وزیر بهداشت ایران خرید محدود واکسن اسپوتنیک وی

© Photoواکسن اسپوتنیک وی وارد ایران شد
واکسن اسپوتنیک وی وارد ایران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
اشتراک
معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و داروی ایران در سفر خود به روسیه به سوالات خبرنگار اسپوتنیک درباره واکسن اسپوتنیک وی پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر محمدرضا شانه‌ساز، معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و داروی ایران در گفتگوی ویژه با خبرنگار اسپوتنیک در خصوص خرید  واکسن روسی ضد کووید توسط ایران شرح و توضیح داد.

وی در خصوص محدود بودن حجم محموله اولیه این واکسن گفت: " بدلیل شرایط خاصی که برای حمل و نقل این واکسن وجود دارد، یعنی دمای منفی 18، منفی 20 درجه باید حتما یک مرحله تمام زنجیره تامین را یعنی از کارخانه تا فرودگاه مسکو و از آنجا تا فرودگاه امام در تهران و انبار را انجام می‌دادیم و لجستیک را چک می‌کردیم. و این یکی از دلایلی بود که حجم انبوه نگرفتیم تا اگر مشکلاتی در حمل و نقل باشد، آنها را شناسایی کنیم که خوشبختانه به خوبی انجام شد و مسئله‌ای نبود.

سفر قالیباف به مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
آغاز واکسیناسیون با واکسن «اسپوتنیک وی» در ایران

بحث دوم این هست که بالاخره تقاضای زیادی وجود دارد و حجم و گنجایش تولید شرکت تولید کننده روسی محدود است. ولی در پارت‌های بعدی میزان افزایش پیدا خواهد کرد و ما می‌توانیم میزان بیشتری واکسن دریافت کنیم.

شانه ساز همچنین در ارتبط با نوع واکسن تهیه شده با توجه به یخچال ها و دمای مورد نیاز بیان داشت که واکسن اسپوتنیک وی خریداری شده توسط ایران در دو دوز بوده و خاطر نشان کرد: " شرایط ویژه و سختی در لجستیک دارو وجود نداشت، به هر حال شرایط -18 و -20 نسبت به شرایط -60 درجه و -70 درجه بالاخره خیلی متفاوت است.  شرایط  -20 درجه در همه کشورها به راحتی قابل تهیه است، یخچال ها و فریزهای مورد نیاز به طور معمول در آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود و به همین دلیل دشواری خاصی در این زمینه برای تامین  فریزرها و امکاناتی که لازم بود وجود نداشت  و به راحتی این حمل و نقل انجام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала