اظهارات رئیس مجلس ایران در بدو ورود به مسکو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اظهارات رئیس مجلس ایران در بدو ورود به مسکو
 اظهارات  رئیس مجلس ایران در بدو ورود به مسکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در بدو ورود به مسکو گفت: در اولین سفر خود حامل پیام مقام معظم رهبری هستم که متن آن در چارچوب ارتباطات راهبردی با روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در بدو ورود به مسکو در گفتگو با خبرنگاران گفت: به دعوت رسمی رئیس دومای روسیه به این کشور سفر کرده ام و در اولین سفر رسمی خود به این کشور حامل پیام مقام معظم رهبری به پوتین هستم که در چارچوب روابط راهبردی دو کشور هست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه مبتنی بر یک رویکرد راهبردی و دراز مدت است و بر همین اساس پارلمان‌های دو کشور در تعمیق بخشی، جهت دهی و بسترسازی برای راهبردی کردن همکاری ‌های بین دو کشور و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مذاکره و همکاری خواهند کرد.

قالیباف با اشاره به تحریم‌ های غرب بر ضد هر دو کشور اشاره کرد و گفت: بر همین اساس دو کشور با همکاری در زمینه ‌های مختلف اقتصادی تلاش می‌کنند اثر تحریم‌ها را کاهش دهند.

وی گفت: در این سفر درباره برجام و مسائل مربوط به توافق هسته‌ای هم گفتگو خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: موضوع کرونا و اولین واکسن وارداتی ایران که از روسیه وارد شده و ادامه همکاری‌ها در حوزه سلامت نیز در دستور کار مذاکرات قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала