شناسایی آرامگاه کاشف الکل پس از ۱۱ قرن

© REUTERS / Alaa Al-Marjani شناسایی آرامگاه کاشف الکل پس از ۱۱ قرن
شناسایی آرامگاه کاشف الکل پس از ۱۱ قرن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
اشتراک
آرامگاه محمد بن زکریای در محوطه گورستان قدیمی ری کشف و شناسایی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مهدی دانشیار، مدیر پژوهش مرکز نجوم آستان "حضرت عبدالعظیم" اظهار داشت: در کنگره‌ای که سال ۱۳۸۳ به دستور تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم در مرکز نجوم این آستان برگزار شد قطعنامه‌ای مبنی بر نام‌گذاری مکانی به نام رازی و پیدا کردن آرامگاه وی صادر و کاوش و جست‌وجو در این زمینه آغاز شد.

مصرف تریاک و الکل تاثیری در مقابله با کرونا ندارد
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2020
مصرف تریاک و الکل تاثیری در مقابله با کرونا ندارد

دانشیار افزود: براساس پژوهش‌ها و مطالعات کتابخانه‌ای و میدانی صورت گرفته به این نکته دست پیدا کردیم که بیمارستان قدیم ری در حوالی منطقه قلعه‌نو و فیروزآباد بوده و رازی به عنوان مدیر این بیمارستان در این منطقه به درمان و تدریس اشتغال داشته که در همین منطقه نیز از دنیا رفته و در قبرستان قدیمی یعنی جایی که امروز به نام امامزاده شعیب می‌شناسیم به خاک سپرده شده است.

وی بیان داشت: به‌دنبال بررسی‌های میدانی این منطقه مشخص است که گورستانی قدیمی در این منطقه وجود دارد و حتی سنگ قبرهایی با خط کوفی در گذشته‌ای نه چندان دور در منطقه وجود داشته است. آرامگاه محمد بن زکریای رازی در گورستان قدیمی ری و امامزاده شعیب فعلی قرار دارد که لازم است مسئولان و متولیان برای ساخت مقبره و رونق این منطقه اقدام کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала