ظریف: برجام نمی‌تواند بار دیگر مورد مذاکره قرار گیرد

© AP Photo / Petr David Josekظریف: برجام نمی‌تواند بار دیگر مورد مذاکره قرار گیرد
ظریف: برجام نمی‌تواند بار دیگر مورد مذاکره قرار گیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران برجام را یک توافق مذاکره شده نامید که نمی‌تواند مجددا مورد مذاکره قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه خبری "سی‌ان‌ان" اظهار داشت: ایران هیچ‌گاه از توافق هسته‌ای خارج نشد بلکه برخی از تعهدات خود را کاهش داد. ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد و بایدن باید به توافقی که پیش از این مذاکره شده است بازگردد، تمام.

ظریف تصریح کرد: اجازه دهید بسیار روشن بگویم که برجام یک توافق مذاکره شده است و نمی‌تواند بار دیگر مورد مذاکره قرار گیرد. اگر می‌خواهید درباره تسلیحات صحبت کنید، باید به همه جوانب نگاه کنید.

ظریف: برجام موضوعی است که در سطح رهبری پیگیری می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2021
ظریف: برجام موضوعی است که در سطح رهبری پیگیری می‌شود

وزیر امور خارجه ایران درباره اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص مذاکره درباره موشک بالستیک ایران، بیان داشت: عربستان سعودی در سال گذشته بیش از ۷۰ میلیارد دلار برای تدارکات نظامی خود هزینه کرد. امارات متحده عربی با داشتن جمعیت بومی حدود ۱.۵ میلیون نفر، نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار هزینه نظامی دارد که این‌ها نقل قول از سیپری (انستیتو بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم) است.

این مقام عالی‌رتبه دستگاه دیپلماسی ایران افزود: ایران با داشتن بیش از یک میلیون نظامی رسمی، نزدیک به ۱۰ تا ۱۱ میلیارد دلار هزینه می‌کند. آیا آنها آماده هستند که هزینه تسلیحاتی خود را کاهش دهند؟ آیا آمریکا آماده است که فروش تسلیحات خود را به منطقه ما که یک چهارم صادرات سلاح در جهان است، متوقف سازد؟

وی خاطرنشان شد: آمریکا نباید درباره موضوع دفاعی ایران صحبت کند، آنها باید درباره تمام تسلیحاتی که به منطقه ما می‌فروشند، حرف بزنند که از آنها علیه زنان و کودکان یمن استفاده شده است. این سوالی است که باید پرسیده شود نه اینکه از ایران خواسته شود که هزینه محدود دفاعی خود را کاهش دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала