نحوه توزیع واکسن کرونا در ایران

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر نحوه توزیع واکسن کرونا در ایران
نحوه توزیع واکسن کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
اشتراک
برمبنای اولویت بندی سند واکسیناسیون کرونا مصوب وزارت بهداشت ایران، عملیات توزیع واکسن انجام خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، احمد مهری، اپیدمیولوژیست و کارشناس بهداشت عمومی در خصوص توزیع واکسن کرونا در ایران اظهار داشت: شاید مطمئن ترین ساختار توزیع عادلانه واکسن در چارچوب علمی و حرفه‌ای، ساختار بهداشت کشور است که همچون شبکه‌ای در هم تنیده در تمام‌ کشور، ۵۰ سال است واکسن‌های روتین کشور را حتی در شرایط کمبود آن توزیع کرده است.

واکسیناسیون کرونا از روز سه شنبه در ایران آغاز می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
با ورود واکسن اسپوتنیک وی به ایران، واکسیناسیون کرونا از روز سه شنبه آغاز می‌شود

مهری بیان داشت: به محض ورود اولین محموله واکسن به ایران، بعد از بررسی‌های نهایی و هماهنگی‌ها، ویالهای واکسن در اختیار شبکه زنجیره سرد قرار می‌گیرد. یخچال‌ها و ساختار حرفه ای این زنجیره مورد تایید سازمانهای ملی و جهانی است.

این اپیدمیولوژیست افزود: بعد از بارگیری واکسن ها، برمبنای اولویت بندی سند واکسیناسیون کرونا مصوب وزارت بهداشت، عملیات توزیع واکسن بین مراکز بهداشت کشور انجام خواهد شد. تیم های زنجیره سرد در شرایط ایمن، واکسن ها را در استانها توزیع خواهند کرد.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت اطلاعات‌ کامل سلامتی تمام مردم کشور را در سامانه های بهداشت خود دارد. گروههای آسیب پذیر و دارای بیمار زمینه ای، سالمندان پرخطر و کادر بهداشت و درمان سریعا شناسایی میشوند و فرایند واکسیناسیون زیر نظر کارشناسان بهداشت و مراقبین سلامت دوره دیده تخصصی آغاز میشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала