ظریف: آمریکا باید بلیت ورود به میز مذاکره را پیدا کند

© AP Photo / Hadi Mizbanظریف: آمریکا باید بلیت ورود به میز مذاکره را پیدا کند
ظریف: آمریکا باید بلیت ورود به میز مذاکره را پیدا کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2021
اشتراک
بنا به اعلام وزیر امور خارجه ایران در سطوح عالی این کشور اجماعی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تفصیلی با روزنامه همشهری در خصوص مذاکره بین ایران و آمریکا اظهار داشت: مذاکره ایران و آمریکا موضوعی است که نیاز است در کشور در موردش اجماع باشد و در سطوح عالی کشور روی آن توافق باشد.

ظریف از آمریکا خواست تا به اجرای تعهداتش در برجام بازگردد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
ظریف از آمریکا خواست تا به اجرای تعهداتش در برجام بازگردد

ظریف افزود: فعلا شرایطی که داریم این است که در کشور اجماعی برای مذاکره با آمریکا نیست و بدون اجماع وارد این حوزه شدن از نظر سیاست خارجی هم کار صحیحی نیست، اما بازگشت آمریکا به برجام نیاز به مذاکره ندارد.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: اقداماتی که آمریکا باید انجام بدهد را مشخص کردم. آقای بورل هم هست -به‌عنوان هماهنگ‌کننده برجام- و می‌تواند هماهنگی را  انجام دهد. آمادگی صحبت با آقای بورل را داریم. آمریکایی‌ها هم آمادگی صحبت با آقای بورل را دارند و این می‌تواند مسیری باشد که ادامه پیدا کند. بعد از آن آمریکا می‌آید و عضو برجام می‌شود و عضو برجام که شد سر یک میز می‌نشینیم.

این مقام عالی رتبه دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه بیان داشت: آن میز هست و همیشه بوده است و ما همیشه سر آن میز بوده‌ایم. ما نیاز نیست به میز مذاکره برگردیم. آمریکا باید بلیت ورود به میز مذاکره را پیدا کند. آن وقت در قالب ۱+۵ آمریکا حضور پیدا می‌کند و ایران هم حضور دارد و حتما در آن چارچوب گفت‌وگو خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала