دیپلمات پیشین ایران: بعید است که آمریکا دست از تحریم‌ها علیه ایران بردارد

CC BY 4.0 / IRNA / دیپلمات پیشین ایران: بعید است که آمریکا دست از تحریم‌ها علیه ایران بردارد
دیپلمات پیشین ایران: بعید است که آمریکا دست از تحریم‌ها علیه ایران بردارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2021
اشتراک
قدیری ابیانه، سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک معتقد است که آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را لغو نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک به تعلل آمریکا در بازگشت به برجام و اجرای تعهدات از سوی اروپا و آمریکا اشاره کرد و گفت: " مصوبه مجلس شورای اسلامی اهرم فشار قوی است تا اروپا و آمریکا به تعهدات‌شان عمل کنند."

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بازگشت آمریکا به برجام و اجرای قطعنامه 2231 در بین دستورات رییس جمهور جدید آمریکا در روز نخست نبود، گفت: " بایدن در اهداف و دشمنی با ایران تفاوتی با ترامپ ندارد. حتی اوباما که برجام را مذاکره کرد و به توافق رسید بعد از آن مصاحبه کرد و گفت که برای حفظ ساختار تحریم ها مذاکره و توافق کرده است و دیدیم که ساختار تحریم ها نه تنها حفظ شد بلکه در دولت ترامپ گسترش هم یافت. دموکرات ها تنها در تاکتیک ها و روش ها با جمهوری خواهان برای پیاده کردن اهداف و منافع شان تفاوت دارند."

وی افزود:  " دموکرات ها امیدوارند با بازگشت به برجام دو دستاورد را برای خود داشته باشند اول اینکه بتوانند مکانیزم ماشه را که ترامپ با خروج از توافق نتوانست از آن استفاده کند علیه ایران فعال کنند و تحریم های سازمان ملل علیه ایران را در صورت بازنگشتن ایران به تعهداتش فعال کنند و دوم اینکه بازگشت به برجام را به گرفتن امتیازات بیشتر از ایران منوط کنند. "

قدیری ابیانیه با اشاره به این که از بازنگشتن بایدن به برجام در گام نخست و در میان فرامینی که صادر کرد تعجب نکرده است، گفت که اگر این اتفاق می افتاد تعجب می کرد و افزود: " البته معتقدم بایدن گشایش های اقتصادی کوچکی را ایجاد خواهد کرد و برخی تحریم ها را رفع می کند و معتقدم از این کار که احتمالا در بخش دارو و غذا خواهد بود اهداف انتخاباتی و دخالت در  انتخابات آینده ایران دارد. به طور کلی بعید می دانم آمریکا دست از تحریم ها علیه ایران بردارد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала