صدور حکم برای دیپلمات ایرانی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2021
اشتراک
خطیب‌زاده: ایران صدور حکم 20 سال زندان برای اسدی را قویا محکوم می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»،  سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت که صدور چنین حکمی توسط دادگاه آنتورپ بلژیک تحت تأثیر فضاسازی‌های گروهک تروریستی منافقین انجام شده است.

محاکمه دیپلمات ایرانی متهم به تروریسم در بلژیک آغاز شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2020
محاکمه دیپلمات ایرانی متهم به تروریسم در بلژیک آغاز شد

وی در ادامه گفت:« جمهوری اسلامی ایران اعلام دادگاه آنتورپ بلژیک، مبنی بر صدور حکم 20 سال زندان برای آقای اسدالله اسدی، دیپلمات کشورمان را قویا محکوم می کند. همچنانکه قبل از این هم بارها اعلام کرده ایم، تمامی مراحل بازداشت آقای اسدی، فرآیند قضایی و صدور حکم اخیر، غیر قانونی و نقض آشکار موازین حقوق بین الملل، بویژه کنوانسیون 1961 وین در خصوص روابط دیپلماتیک بوده و جمهوری اسلامی ایران آن را به هیچ عنوان به رسمیت نمی شناسد.

متاسفانه بلژیک و برخی کشورهای اروپایی، تحت تاثیر فضاسازی معاندانه گروهک تروریستی منافقین در خاک اروپا، به چنین اقدام غیر قانونی و غیر قابل توجیهی دست زده اند. لذا بایستی نسبت به نقض فاحش حقوق دیپلمات کشورمان، از جمله شرایط  غیر انسانی که آقای اسدی در دوران بازداشت در آلمان و بلژیک با آن مواجه بوده، پاسخگو باشند.

جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای توسل به همه راه های حقوقی و دیپلماتیک ممکن جهت احقاق حقوق آقای اسدالله اسدی و پاسخگو نمودن دولتهایی که تعهدات بین المللی خود را نقض نموده اند محفوظ می داند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала