قالیباف: روحانی دعوت مجلس برای دفاع از کلیات بودجه را نپذیرفت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / قالیباف: روحانی دعوت مجلس برای دفاع از کلیات بودجه را نپذیرفت
قالیباف: روحانی دعوت مجلس برای دفاع از کلیات بودجه را نپذیرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اظهار داشت: من ۱۰ روز قبل نامه کتبی نوشتم و از رئیس جمهور به طور رسمی دعوت کردم، رئیس جمهور این دعوت را اجابت نکردند لذا ما وظیفه خود را انجام داده ‌ایم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز در مجلس در نشست علنی امروز سه شنبه ۱۴ بهمن، قوه مقننه و در تذکری با انتقاد از عدم حضور روحانی در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه، گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور باید از کلیات بودجه دفاع کند و سپس سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه به ایراد گزارش کمیسیون بپردازد.

کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ رد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ رد شد

وی افزود: آقای رئیس جمهور ضمن حضور در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ باید درباره یارانه‌ها، فروش نفت و نرخ ارز توضیحاتی را ارائه و از آنها دفاع می‌ کرد، این به نفع مجلس و دولت بود و شاید برخی از ابهامات نیز مرتفع و اعتماد بیشتر تحقق پیدا می‌کرد.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس در ادامه با استناد به تبصره ۴ ماده ۱۰۸ آیین‌ نامه داخلی گفت: دولت همچنین گزارش عملکرد بودجه سال گذشته درباره بودجه شرکت‌ ها و موسسات و بیمه ‌ها را باید ارائه می ‌کرد تا دیوان محاسبات آن را بررسی و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به طور همزمان با بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ آن را مورد رسیدگی قرار می‌ داد؛ عدم توجه به این موضوع موجب شده تا ما جداول مربوط به بودجه شرکت‌ها را در اختیار نداشته باشیم و در حال حاضر به بررسی بخش کوچکی از سال آینده بپردازیم.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با استناد به ماده ۱۸۳ آیین ‌نامه داخلی یادآور شد: جلسات بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ به صورت سه شیفت اعلام شده در صورتی که طبق قانون حداقل ۸ ساعت برای هر جلسه در نظر گرفته شده و از سوی دیگر دقت و توجه در شیفت سوم کاهش پیدا می‌ کند بنابراین بهتر است که بودجه با آرامش و دقت بیشتری در جلسات دو شیفته بررسی شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: بر اساس قانون رئیس جمهور باید برای دفاع از کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس حضور پیدا می ‌کرد به همین جهت از ۱۰ روز قبل نامه کتبی نوشتم و از ایشان به طور رسمی دعوت کردم، رئیس جمهور این دعوت را اجابت نکردند لذا ما وظیفه خود را انجام داده ‌ایم.

وی ادامه داد: در ارتباط با جداول نیز عرف به همین شکل بوده و با توجه به فرصتی که داریم تا بخش‌های درآمدی بررسی و تصویب شود، جداول نیز تنظیم و نهایی خواهد شد.

در خصوص برگزاری جلسات بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ به صورت سه‌ شیفت طبق آیین‌نامه این موضوع به هیأت رئیسه واگذار شده و ما با توجه به محدودیت‌ها تصمیم گرفتیم که در هفته اول جلسات به صورت سه‌ شیفت برگزار شود که دوستان آمادگی بیشتری هم دارند و در ادامه دو شیفت خواهیم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала