ظریف از آمریکا خواست تا به اجرای تعهداتش در برجام بازگردد

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف از آمریکا خواست تا به اجرای تعهداتش در برجام بازگردد
ظریف از آمریکا خواست تا به اجرای تعهداتش در برجام بازگردد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران: اکنون ایالات متحده باید دوباره به اجرای تعهداتش بازگردد که در آن صورت ایران بلافاصله برای پاسخ دادن آماده خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران عصر دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان با بیان اینکه اگر طرفی حق تعیین شرط و شروط برای اجرای برجام را داشته باشد، ایران است نه آمریکا، گفت: شروطی که واشنگتن از آنها برای بازگشت به توافق هسته‌ای سخن می‌گوید، هیچ معنایی ندارد. ایالات متحده باید شرایط بازگشت خود را به توافق هسته‌ای ایجاد کند چرا که ایالات متحده به دلیل تصمیم خودشان برای خروج از توافق هسته‌ای بدون به ریشه‌های موجود در داخل آن، خارج شد.

ظریف شرط ایران برای اجرای تعهدات برجامی را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2021
ظریف شرط ایران برای اجرای تعهدات برجامی را اعلام کرد

وزیر امور خارجه ایران افزود: از طرف دیگر ایران از سازوکارهای توافق هسته‌ای برای محدود کردن همکاری خود استفاده می‌کند، اگر بند 36 را بخوانید ما کاملا مطابق با توافق هسته‌ای عمل کردیم. مساله این است که آیا ایالات متحده و دولت جدید می‌خواهد از سیاست های قدیمی، سیاست‌های شکست خورده دولت ترامپ پیروی کند یا خیر.

وی اضافه کرد: آیا ایالات متحده آمادگی دارد فروش سلاح به منطقه ما را متوقف کند، اگر می‌خواهد در مورد دفاعی ما صحبت کند؟ ما یک هفتم عربستان سعودی با دو و نیم برابر جمعیت، صرف دفاع می‌کنیم. آیا ایالات متحده آماده کاهش صدها میلیارد دلار اسلحه‌ای است که به منطقه ما می‌فروشد؟ آیا ایالات متحده آمادگی دارد جلوی کشتار کودکان در یمن را بگیرد تا بخواهد در مورد وضعیت یمن صحبت کند؟ هنگام مذاکره در مورد توافق هسته‌ای، ایالات متحده برای بحث در مورد این مسائل آماده نبود.

ظریف اظهار کرد: به همین دلیل توافق کردیم که توافقی که بهای آن را پرداخت می‌کنیم، محدود کنیم. شما می‌دانید که محدودیت‌های خرید تسلیحات ایران برای 5 سال تمدید شد، این محدودیت در ماه اکتبر برداشته شد، زیرا ما در مورد مسائل منطقه توافق نکردیم و همچنین در مورد مسایل موشکی نیز توافق نکردیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала