پرتاب موفق موشک ماهواره ‌بر ذوالجناح به فضا+ویدئو

© Photo / IRNAماهواره بر سیمرغ
ماهواره بر سیمرغ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2021
اشتراک
جدیدترین ماهواره ‌بر ایران با نام "ذوالجناح" رونمایی شد، این ماهواره‌ بر ترکیبی، از سوخت جامد بهره می ‌برد و می‌ تواند ماهواره‌ هایی تا وزن ۲۲۰ کیلوگرم را تا مدار ۵۰۰ کیلومتری حمل کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع ایران، مهندس حسینی سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع، به مناسبت روز فناوری فضایی با حضور در تلویزیون دولتی ایران اظهار داشت: به حول و قوه الهی و با تلاش جهادی دانشمندان صنعت فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، برای اولین بار در حوزه فضایی، نخستین پرتاب تحقیقاتی ماهواره بر ترکیبی ذوالجناح با هدف تست زیرمداری با دستیابی به فن آوری قدرتمندترین موتور سوخت جامد در کشور صورت گرفت.

وی افزود: این ماهواره بر سه مرحله ‌ای که از نظر ویژگی ‌های فنی قابل رقابت با ماهواره برهای روز دنیا است، دارای دو مرحله پیش رانش جامد و یک مرحله با پیش رانش مایع است و توانایی حمل ماهواره تا وزن ۲۲۰ کیلو گرم در مدار ۵۰۰ کیلو متری را داراست.

مهندس حسینی خاطر نشان ساخت: از مهم ‌ترین دستاوردهای این آزمایش فضایی، دستیابی به قدرتمندترین موتور سوخت جامد کشور با تراست بیش از ۷۵۰ تن و صحه گذاری سایر فنآوری های جدید به کار رفته در این محصول می ‌باشد.

وی تصریح کرد: این ماهواره بر پس از تست های تحقیقاتی و تثبیت فنآوری، آمادگی قرار دادن ماهواره‌ های عملیاتی را در مدار خواهد داشت و از ویژگی ‌های اصلی آن، کاهش هزینه‌ ها و افزایش سرعت دستیابی به اهداف بوده و با توجه به قابلیت پرتاب از سکوی متحرک، امکان قرار دادن ماهواره در مدار خورشید آهنگ فراهم می ‌شود که قابلیت‌ های خاصی برای ماهواره سنجشی به ارمغان می ‌آورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала