انتقاد جهرمی از تلویزیون در رابطه با فردوسی ‌پور

© Photo / IRNAانتقاد جهرمی از تلویزیون در رابطه با فردوسی ‌پور
انتقاد جهرمی از تلویزیون در رابطه با فردوسی ‌پور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2021
اشتراک
وزیر ارتباطات و فن‌آوری ایران در رابطه با نحوه برخورد با عادل فردوسی‌ پور در ماجرای گزارش لیگ قهرمانان آسیا انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری ایران در رابطه با نحوه برخورد با عادل فردوسی ‌پور در ماجرای گزارش فینال لیگ قهرمانان آسیا به انتقاد پرداخت.

وزیر ارتباطات ایران با اشاره به تماشای مسابقه فوتبال در اینستاگرام توسط کاربران ایرانی گفت: مدتی قبل یک گزارش ورزشی پخش شد، مردم دوست داشتند این گزارش را در شبکه داخلی و با گزارش مجری محبوب‌شان (فردوسی پور) بشنوند، اما این اتفاق رخ نداد. بنابراین در حالی که می‌شد این برنامه را با ترافیک داخلی تماشا کنند، اما در شبکه خارجی پخش شد و ترافیک خارجی را به خود اختصاص داد. همیشه با بستن فضای مجازی نمی‌توان به نتیجه دلخواه رسید، گاهی چاره کار آزاد کردن فضا است.

​جهرمی افزود: عرصه را بر او محدود کردید و اگر مجبور شد بر روی یک پلتفرم بین‌المللی حضور یابد و پهنای باند خارجی مصرف شد؛ به وزارت ارتباطات «گیر» می‌دهید؟ اگر پهنای باند داخلی می‌خواهید؛ به ذائقه مردم احترام بگذارید؛ بجای بستن و محدود کردن، آزاد کنید و رفع انحصار.

​وزیر ارتباطات ایران با بیان اینکه پهنای باند یک مسئله دستوری نیست که به مردم بگوییم چه چیزی مصرف کنند، گفت: مصرف به ذائقه افراد برمی‌گردد و نمی‌توان به کسی زور کرد که چه چیزی مصرف کند. درباره پهنای باند، دو شکل نگاه وجود دارد. برخی می‌گویند دولت پهنای باند را افزایش ندهد چون بخش فرهنگی به تناسب آن ارتقا پیدا نکرده است. عده‌ای می‌گویند کاری به فرهنگ نداشته باشیم و پهنای باند را بدون درنظر گرفتن این شاخصه توسعه بدهیم. تشکیل مرکز ملی به این دلیل بوده است که در این‌باره تصمیم بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала