رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران: بعضی بدون جبران به سمت لاشه متعفن برجام می‌روند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران: بعضی بدون جبران به سمت لاشه متعفن برجام می‌روند
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران: بعضی بدون جبران به سمت لاشه متعفن برجام می‌روند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران اظهار داشت که پیش شرط دو جریان تحول خواهی و پیشرفت و تجدیدنظر طلبی و توسعه نمایی برای بازگشت به برجام تفاوت جوهری دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران با اشاره به "رقابت" دو جریان "تحول خواهی و پیشرفت" و "تجدیدنظر طلبی و توسعه نمایی" برای انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: برای جریان تحول خواهی و پیشرفت طبق هدف‌گذاری صورت گرفته، اعتلای اسلام و کشور مدنظر است و علی القاعده هر کس به دنبال سربلندی اسلام و کشور است بایستی به دنبال پیشرفت و تحول همه‌جانبه در کشور باشد.

کارشناس روس: بازگشت آمریکا و ایران به برجام با شرایط قبلی امکان پذیر نیست - اسپوتنیک ایران
کارشناس روس: بازگشت آمریکا و ایران به برجام با شرایط قبلی امکان پذیر نیست

زاکانی تصریح کرد: جریان تجدیدنظر طلبی و توسعه نمایی، مسیر پیشرفت طی شده ملت ایران، راه تکامل یافته‌ای که امروز معادلات جهانی را تحت تاثیر قرار داده و این که تصمیمی بدون مدنظر قرار دادن نقطه نظرات جمهوری اسلامی در منطقه شکل نمی‌گیرد را نادیده می‌گیرند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران بیان داشت: برجام هم اکنون چون لاشه متعفنی است که روی زمین قرار دارد که بعضی بدون آنکه بخواهند اسباب تعفن را جبران کنند به سمت این لاشه می‌روند.

وی افزود: هردو جریان می‌گویند که می‌توان به برجام برگشت اما  این دو برگشت تفاوت جوهری دارند چرا که پیش شرط ما آن است که همه تحریم‌ها رفع شود و در مشکل انتقال پول و سوئیفت آزادی عمل داشته باشیم درآخرهم آمریکا باید خسارت جدی ما را ناشی از نقض تعهد به ایران پرداخت کند اما جریان تجدید نظرطلب شرط برگشت به برجام خود را به وعده برگشت آمریکا تقلیل می‌دهد.

زاکانی گفت: پیش شرط ما برای بازگشت برجام آن است که آمریکا ضمن بازگشت به برجام و پرداخت خسارت، به عنوان پیش شرط تمامی تحریم‌های ظالمانه علیه ایران رفع شده و در تجارت خارجی به ویژه نفت و در انتقال پول آزادی عمل داشته باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала