هشدارهای لازم برای تغییر رنگ شهر تهران

CC BY 4.0 / IRNA / علیرضا زالی
علیرضا زالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زالی: شیب پذیرش بیمارستانی بیماران کرونایی تهران رو به افزایش است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، از شیب ملایم رو به افزایش پذیرش بیمارستانی بیماران کرونایی در تهران خبر داد.

وی در ادامه گفت:« اگر در روزهای آینده نیز همین الگو تکرارپذیر باشد، باید هشدارهای لازم برای تغییر رنگ شهر اعلام شود. تعداد موارد جدید بستری شده در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۲ مورد بوده که حدود ۹۰ نفر از آن‌ها در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

لاوروف: روابط تهران و مسکو بر پایه هوی و هوس بنا نشده - اسپوتنیک ایران
لاوروف: روابط تهران و مسکو بر پایه هوی و هوس بنا نشده

آمارها حاکی از آن است که با یک شیب نسبتا ملایم، هم در بخش سرپایی بهداشتی و درمانی و هم بخش سرپایی عمومی در مجموعه بیمارستان‌های تهران با افزایش رشد رو به رو بوده‌ایم.

با ادامه این روند قطعا لازم است که محدودیت‌های بیشتری اعمال کنیم. با توجه به اینکه در تهران نوسانات آماری زیادی وجود دارد، اگر در روزهای آینده نیز همین الگو تکرارپذیر باشد و فرآیند پذیرش بیمارستانی رو به افزایش باشد، باید هشدارهای لازم برای تغییر رنگ شهر اعلام شود.

تجربه خیز سوم کرونا در تهران نشان داد که پرشدن بیمارستان‌ها و افزایش تعداد بستری‌های روزانه در زمان کمتر از ۱۰ روز اتفاق افتاد و در یک بازه زمانی ۱۰ روزه به اوج رسیدیم. بنابراین حدس می‌زنیم اگر در تهران خیز جدیدی شکل بگیرد، ممکن است با سرعتی بیش از گذشته و با فواصل خیلی کوتاه‌تر شاهد افزایش میزان مراجعان بستری بیمارستانی باشیم.

اگر خیز آتی اتفاق بیفتد در زمان خیلی کوتاه‌تری آمار روزانه، به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد. باید برای شهروندان تهرانی یک الگوی متفاوت زیستی در عرصه خدماتی، اجتماعی و اقتصادی قائل شویم. کرونا فعلا با ما خواهد بود و ما لاجرم باید یک الگوی زیستی جدیدتری را تجربه کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала