آنفلوانزای حاد پرندگان در البرز کشف شد

© Sputnik / Egor Eremov /  مراجعه به بانک تصاویر آنفلوانزای حاد پرندگان در البرز کشف شد
آنفلوانزای حاد پرندگان در البرز کشف شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روند شیوع بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان طی ۲ دهه اخیر در دنیا بی سابقه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به استناد به رسانه‌های داخلی، سید بهمن نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی اعلام کرد که بنابر آخرین آمار ۳۴ کانون در ۹ استان کشور همچون مازندران، مرکزی، اردبیل، تهران، خراسان جنوبی، کرمانشاه، آذربایجان غربی، البرز و اردبیل گرفتار آنفلوانزا شدند.

آنفلونزا در ایران پانزده قربانی گرفت - اسپوتنیک ایران
آنفلونزا در ایران 15 قربانی گرفت

او در ادامه گفت:« تاکنون ۹۶۰ هزار قطعه طیور درگیر آنفلوانزا حاد پرندگان شده و تمام آن‌ها معدوم شدند. میزان تلفات طیور بومی استان‌های البرز و آذربایجان غربی بلافاصله اعلام شدند و همچنین تشخیص و معدوم سازی هم صورت گرفت.

روند شیوع بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان طی ۲ دهه اخیر در دنیا بی سابقه بوده است. طی یک تا ۲ ماه اخیر، بیماری آغاز شده و تقریبا تمامی کشور‌های اروپایی، شرق آسیا و کشور‌های همسایه ما درگیر این بیماری شدند که در سایه شیوع این بیماری آسیب جدی به صنعت طیور وارد شده است.

در واحد‌های صنعتی، مدیران واحد‌ها و مسئولان فنی بهداشتی افت مصرف دان، آب یا تولید و یا تلفات غیرعادی را در اسرع وقت به دامپزشکی اطلاع رسانی کنند و از پنهان کاری بپرهیزند چرا که سیر بیماری به گونه‌ای است که امکان پنهان کاری برای مدت طولانی وجود ندارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала