ظریف: پس از بازگشت آمریکا به برجام، خسارتهایمان را هم پیگیری می‌کنیم

© AP Photo / Ebrahim Norooziظریف: پس از بازگشت آمریکا به برجام، خسارتهایمان را هم پیگیری می‌کنیم
ظریف: پس از بازگشت آمریکا به برجام، خسارتهایمان را هم پیگیری می‌کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مطالبه ایران از دولت جدید آمریکا بازگشت این کشور به دوران قبل از ترامپ است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، محمد جواد ظریف،  وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت که کمیسیون مشترک ۳ ماه یک بار جلسه در سطح معاونین وزرا دارد و در این جلسه گفت‌و‌گو می‌شود و حتماً یکی از نکاتی که گفت‌و‌گو می‌شود بحث خسارات ما خواهد بود.

روسیه: موضع دولت بایدن در خصوص برجام واقع بینانه‌تر از تروئیکای اروپایی است  - اسپوتنیک ایران
روسیه: موضع دولت بایدن در خصوص برجام واقع بینانه‌تر از تروئیکای اروپایی است

وی در ادامه افزود:«نکته‌ای که باید بر آن تأکید کنم این است که برای اجرای تعهدات  آمریکا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت. بعد اینکه آمریکا تعهدات خود را انجام داد، می‌آید و در داخل 1+5 برجام می‌نشیند، آن وقت می‌شود عضوی از کمیسیون مشترک برجام. کمیسیون مشترک هم 3 ماه یک بار جلسه‌ای در سطح معاونین وزرا دارد و در این جلسه گفت‌و‌گو می‌شود و حتماً یکی از نکاتی که گفت‌و‌گو می‌شود بحث خسارات ما خواهد بود، حتماً یکی از نکات گفت‌و‌گو درباره نحوه اجرا خواهد بود.

ما تعداد زیادی نامه در دوره اوباما به کمیسیون مشترک درباره عدم اجرای تعهدات آمریکا نوشتیم که باز این روش را ادامه می‌دهیم.

البته این را هم نباید فراموش کنیم آمریکا در دنیا هیچ‌گاه به‌عنوان یک کشور قانونمداری شناخته نمی‌شد، نه اینکه فقط در دوره ترامپ باشد، هیچ‌گاه در هیچ دوره‌ای کشور قانونمندی شناخته نمی‌شد و از این موضوع نباید متعجب باشیم، همه می‌دانند که این اتفاقات باعث بی‌حیثیتی خودشان شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала