امضای قراردادهای تامین و تحویل ۱۰ فروند شناور راهنمابر در ایران

© Sputnikمهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی ايران
مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی ايران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر راه: امیدواریم که بتوانیم صنعت دریایی کشور را تقویت کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت نباید به دلیل وجود تحریم به توسعه صنعت دریایی بی‌توجه بمانیم.

وی در ادامه افزود:« با اعتقاد راسخ به تخصص نیروهای داخلی امیدواریم که بتوانیم صنعت دریایی کشور را تقویت کنیم.۲ قرارداد تامین و تحویل ۱۰ فروند شناور راهنمابر و تفاهم‌نامه همکاری سازمان بنادر و دانشگاه علم و صنعت ایران به امضا رسید.

 چنانچه بخواهیم اهداف کلان مقام معظم رهبری را در جهت اقتصاد دریامحور دنبال کنیم باید توسعه منابع انسانی، فناوری و صنعت در دستور کار باشد و هم قلمروی کسب و کار دریایی را توسعه دهیم و تحقق هر چهار مورد، نیازمند ظرفیت سازی است.

هشدار پمپئو درباره تجارت با کشتیرانی ایران - اسپوتنیک ایران
هشدار پمپئو درباره تجارت با کشتیرانی ایران

تاسیس دانشکده تخصصی دریانوردی و تامین نیروی انسانی متخصص، انجام پژوهش‌ها و ارایه مقالات مورد نظر از طریق این دانشگاه‌ها برای کشور زمینه‌ساز تحولات بنیادین خواهد بود. همچنین با ایجاد این دانشکده تمامی مشاغل در حوزه دریا و بندر با استفاده از تجربیات و فناوری‌های روز دنیا با استفاده از نیروی انسانی متخصص گسترش خواهد یافت.

سال گذشته شعار مراسم دویانورردی «ناوگان ایرانی و دریانوردان ایرانی» بود برای رسیدن به این شعار باید حوزه نیروی انسانی را تقویت کنیم.  اعتماد به ظرفیت‌های داخلی و گسترش دریانوردی باعث گسترش حمل و نقل حوزه دریایی می شود. به همین دلیل باید نقش و سهم خودمان را در تمامی کشور در حوزه دریایی روزافزون کنیم و بتوانیم از آن بهره‌مند شویم».

 قرارداد طراحی، ساخت و تحویل ۵ فروند شناور راهنمابر فولادی برای بنادر شمالی کشور و قرارداد طراحی، ساخت و تحویل پنج فروند شناور راهنمابر آلومینیومی برای بنادر جنوبی کشور در مجموع به میزان سه هزار و ۹۰۷ میلیارد ریال با هدف ارتقای توان عملیات دریایی کشور بین سازمان بنادر و دریانوردی و دو شرکت صنعتی دریایی منعقد می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала