رئیس جمهور ایران از ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی حداقل تا 6 ماه دیگر سخن گفت

© AP Photo / Iranian Presidency Officeرئیس جمهور ایران از ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی حداقل تا 6 ماه دیگر سخن گفت
رئیس جمهور ایران از ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی حداقل تا 6 ماه دیگر سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد کاهش موارد ابتلا به کرونا نباید باعث آسوده خاطری مردم و عادی سازی در رفتارهای خانوادگی و اجتماعی آنها شود و لازم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی حداقل تا 6 ماه دیگر ادامه پیدا کند.

به گزارش اسپوتنیک رییس جمهور ایران گفت: ما باید حداقل تا شش ماه آینده هم همین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ادامه دهیم تا واکسن برسد و روند واکسیناسیون انجام شود. اگر ما رعایت نکنیم و وارد موج چهارم شویم یعنی باید بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شوند.

وی با بیان اینکه شرایط ما نسبت به گذشته بهتر است اما روند کاهشی باید ادامه پیدا کند، تأکید کرد: امروز در گزارشی که دکتر رییسی از استان‌ها می‌دادند در بسیاری از استان‌ها روند کاهشی بود ولی در برخی استان‌ها روند کاهشی آن متوقف شده بود و در بعضی جاها شروع به افزایش تعداد بیمار شده بود که این می‌تواند برای ما نگران کننده باشد.  

تازه ترین رنگ بندی وضعیت کرونا در شهرهای ایران - اسپوتنیک ایران
تازه ترین رنگ بندی وضعیت کرونا در شهرهای ایران

روحانی با اشاره به اینکه نباید به خاطر کاهشی شدن مسیر اهمال، عادی‌نگری، عادی‌سازی در رفتارهای خانوادگی و اجتماعی مدنظر قرار بگیرد که می تواند خطرناک باشد، گفت: همچنان این نگرانی وجود دارد که این ویروس جدید جهش یافته به نام ویروس انگلیسی یا آنکه اخیرا در آفریقای جنوبی مشاهده شده که بسیار نگران کننده است، مواردی از ابتلا را در کشور داشته باشد. این ویروس ابتدا در چین و ووهان بود و به کشورهای دیگر رسید بنابراین از آفریقا یا اروپا رسیدن آن مشکل‌تر از چین نیست، بنابراین اگر مراقبت و مواظبت نکنیم این ویروس جهش یافته ما را نیز مبتلا می‌کند.

رییس جمهور ایران با بیان اینکه آمار نگران کننده‌ای از ابتلای جوانان و نوجوانان در برخی استان‌ها می‌تواند در آینده برای ما مشکل‌آفرین باشد، گفت: بنابراین باید با همه توان تلاش کنیم تا وارد موج جدید نشویم؛ چرا اگر وارد موج جدید شویم مهار کردن آن برای ما سخت می‌شود.  

وی افزود: تشدید نظارت‌ها راه جلوگیری از بروز موج جدید ابتلا است و باید از لحاظ فرهنگی به مردم تاکید شود و تبلیغات ادامه پیدا کند. تنها بیان مطلب در صدا و سیما، ‌روزنامه‌ها و در سایر رسانه‌ها کافی نیست باید در بخش نظارتی، نظارت را هم تشدید کنیم.

روحانی ادامه داد: اعمال تشدید نظارت‌ها با نرم‌افزارهای دیجیتالی بسیار خوب است و از طریق اپلیکیشن‌ها راحت‌تر می‌توان نظارت را اعمال کرد. ‌از طریق این اپلیکیشن‌ها بود که جلوی برخی مسافرت‌ها گرفته شد.

روحانی با تاکید بر لزوم جلوگیری از وارد نشدن ویروس جدید به کشور، تصریح کرد: برای وارد نشدن ویروس جدید از وزارت راه و سایر مسئولان می‌خواهم در فرودگاه‌ها و همه مبادی ورودی از بندرها تا ریل مراقبت کنیم و از افراد جدیدی که از خارج کشور مخصوصا اروپا و اخیرا از آفریقا وارد می‌شوند، تست بگیریم.  

رییس جمهور ایران  افزود: همچنان باید با قاطعیت جلوی تجمع و ترددهای غیرضرور را بگیریم و هیچ چیز نباید ما را از این حرکت باز دارد؛ رعایت پروتکل‌های بهداشتی وظیفه ملی، قانونی و شرعی همه ما است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала