هشدار مقام ایرانی درباره شروع موج چهارم کرونا

© Photo / IRNAهشدار مقام ایرانی درباره شروع موج چهارم کرونا
هشدار مقام ایرانی درباره شروع موج چهارم کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانایی: افراد پرخطر برای دریافت واکسن کرونا در سامانه ثبت می‌شوند و کادر درمان، بیماران قلبی و عروقی از جمله این افراد هستند که به ‌محض در اختیار گذاشتن واکسن به آنها تزریق می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه در صورت عدم همراهی مردم و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی موج چهارم کرونا در راه خواهد بود، گفت: ساده‌انگاری از سوی مردم و مسئولان باعث خیزش این بیماری و برگشت به حالت قبل می‌شود لذا رعایت فاصله و بهداشت امری ضروری است.

آیا پس از دریافت واکسن کرونا، باز هم باید از ماسک استفاده کرد؟ - اسپوتنیک ایران
آیا پس از دریافت واکسن کرونا، باز هم باید از ماسک استفاده کرد؟

وی بابیان اینکه سمنان چهار درصد آمار فوتی‌های کرونای کشور را در خود جای‌داده است، افزود: با توجه اینکه با هشت استان دیگر کشور در ارتباط هستیم این موضوع رفت و آمد ها گسترش بیماری کرونا را به دنبال خواهد داشت به‌نحوی‌که بعد از قم و گیلان سمنان سومین استان کشور در همه‌گیری کرونا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه میانگین سن فوتی ناشی از کرونا در استان سمنان 73 سال ثبت‌شده است، ابراز داشت: دراین‌بین سه کودک و سه نوزاد نیز براثر کرونا جان خود را از دست دادند که همین موضوع نشان می‌دهد کرونا شوخی‌بردار نیست.

وی با تأکید بر اینکه مشکل تهیه ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده در استان سمنان وجود ندارد، افزود: باهمت گروه‌های مختلف بلافاصله تولید این اقلام در دستور کار قرار گرفت و با توجه به اینکه برخی از این ماسک‌ها خاصیت ضدویروسی ندارند دانشگاه برای تهیه آن‌ها آماده همکاری است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала