کشف مبتلایان به کرونای انگلیسی در تهران

CC BY 4.0 / IRNA / علیرضا زالی
علیرضا زالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران اطلاع داد که شرایط پایتخت در کنترل بیماری کووید ۱۹ شکننده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران بیان داشت: استان تهران به دلیل پیچیدگی های مختلف در کنترل بیماری نیز شرایط خاصی دارد. لذا شرایط آن شکننده است. فاصله گذاری اجتماعی با شیب ملایمی رو به کاهش است و میان عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی با افزایش آمار فوتی ها پیوستگی عمیق و جدی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: به مدد تلاش همکاران در دستگاه های مختلف و همچنین تیم های نظارتی رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری شرایط خوبی دارد اما با کاهش نسبی در طول سه هفته اخیر مواجه بوده ایم که بسیار پرخطر است و ممکن است موجب شعله ور شدن بیماری شود. استان تهران نوع جهش یافته بیماری را که کرونای انگلیسی است در خود مشاهده کرده، نکته مهمی که به دلیل ورود مسافران خارجی و حضور فرودگاه ها در تهران باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: رشد میزان انجام تست های PCR مثبت زنگ خطری قلمداد می شود. لذا شاید لازم باشد پروتکل های سخت گیرانه تری ظرف دو هفته آینده برای افرادی که از اروپا وارد می شوند اعمال کنیم. نوع جدیدی که در کشورهای انگلستان و آلمان مشاهده شده می تواند ما را با مشکل مواجه کند.

صدور مجوز برای نخستین واکسن نوترکیب ایرانی کرونا - اسپوتنیک ایران
صدور مجوز برای نخستین واکسن نوترکیب ایرانی کرونا

زالی در خصوص آمار فوتی ها گفت: گروه سنی ۵ تا ۱۷ سال و همچنین زیر ۱۰ سال در حوزه مرگ و میر با افزایش مواجه بودند که با بحث بازگشایی مدارس می تواند این موضوع با خطر بیشتری مواجه شود. در طول روزهای گذشته هفته قبل با توجه به حجم گسترده خروجی های تهران و همچنین ورود بیش از ۵۰ هزار نفر به جزیره ای کوچک و مسافرت به شهرهای قرمز ممکن است با بازگشت به تهران فرم های جدیدی از بیماری را شاهد باشیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران در خصوص بازگشایی مدارس گفت: نهایتا در ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد حضور دانش آموزان در همه شهرها بدون توجه به رنگ آنها اختیاری باشد. با توجه به اصرار دوستان در آموزش و پرورش که می خواستند کادر اداری و کادر مدارس مانند سایر ادارات باشند این تصمیم اتخاذ شد. بی تردید در تهران شرایط متفاوت است. چرا که با آغاز فعالیت مشاغل آموزشی بار غیر متعارفی به حمل و نقل عمومی وارد می شود که موجب نگرانی ماست. بی تردید حتی پنج تا ۱۰ درصد افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی موجب نگرانی ما خواهد بود. از سوی دیگر معلمین با توجه به وقت و توان خود نمی توانند آموزش حضوری و مجازی را با هم به پیش ببرند و به نظر می آید که این کار غیر ممکن است. لذا با توجه به صحبت های رئیس جمهور می توان حضور دانش آموزان در مدارس را اختیاری در نظر گرفت و این به والدین بستگی دارد که امیدواریم مردم در این موضوع نیز همکاری لازم را داشته باشند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала