صدور مجوز برای نخستین واکسن نوترکیب ایرانی کرونا

© Photo / IRNAصدور مجوز برای نخستین واکسن نوترکیب ایرانی کرونا
صدور مجوز برای نخستین واکسن نوترکیب ایرانی کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارآزمایی بالینی فاز یک واکسن نوترکیب کرونا در کمیته کشوری اخلاق در پژوهش علوم پزشکی تایید شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، دکتر احسان شمسی گوشکی،دبیر کمیته کشوری اخلاق در پژوهش های علوم پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرد که کارآزمایی بالینی فاز یک واکسن نوترکیب کرونا متعلق به موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کمیته کشوری اخلاق در پژوهش علوم پزشکی تایید شد.

وی در ادامه افزود:« پس از صدور اولین مجوز تست بالینی واکسن کرونا متعلق به شرکت گروه دارویی برکت و شرکت شفا دارو، مجوز انجام کارآزمایی بالینی فاز یک برای آزمایش واکسن کرونا تولیدی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کمیته اخلاق هم صادر شده است.

آغاز تزریق دوز دوم واکسن ایرانی کرونا  - اسپوتنیک ایران
آغاز تزریق دوز دوم واکسن ایرانی کرونا

این واکسن نوترکیب از یک پروتئین نوترکیب است که تکنولوژی آن با واکسن‌ کرونای ایرانی قبلی (ویروس کشته شده ) مجوز اخذ کرده، متفاوت است. کارازمایی بالینی دومین واکسن ایرانی کرونا توسط انستیتو سرم سازی و واکسن سازی رازی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام می شود».

تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام «کُوو ایران برکت» روز 18 ژانویه (سه شنبه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد. روز 23 ژانویه (شنبه) مرحله چهار این مطالعه آغاز شده و طی این هفته تزریق واکسن بر روی ۷ نفر دیگر انجام می شود.

تعدادی دیگر از مراکز و موسسات تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان در تلاش برای ساخت واکسن ایرانی کرونا هستند که به موفقیت های خوبی در این زمینه دست پیدا کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала